fisheye

Nostradamus

Medlem
fisheye
Jag har precis övertalat min kära mor om att det var något som saknades i hennes liv just nu. En digital videokamera.

Jag har lånat med den i backen några gånger och inte bara blir man "modigare" utan eländet blir förevigat också.

Har sett en del filmer (framförallt skatefilmer men ändå) där de filmat med vidvinkel. Det ser klart fräckt ut och vore nåt att ha till kameran.

Sitter gängor framtill, och jag antar att storleken är standard. Kameran är annars en Canon (kommer inte ihåg vilken modell).

Vad har ni för erfarenhet av vidvinkellins och var hittar man dessa till bästa pris?

fisheye
Det finns lite olika alternativ. Gängan fram är långt ifrån standard dock, det finns många gängiametrar. Canons små dv-kameror tror jag har 30,5 mm numera. Det är dock av mindre betydelse med diametern för det går att lösa med en stepring.

Raynox gör många konvertrar i olika prisklasser. DCR-FE180PRO är kungen, men då får man pynta upp en del... Finns ner till snap-on-lösningar för ett par hundra.

www.raynox.co.jp

Finns på www.objektiv.se tror jag.

Annars tror jag det finns lite soligorkonvertrar på www.cyberphoto.se

fisheye
tack så hemskt mycket för tipsen.
Vet inte riktigt vad jag ska leta efter... finns så mycket linser/filter/objektiv att man blir helt snurr. Jag snokar vidare på länkarna (de var kalasbra *guldstjärna*).

behöver inga värstinggrejer. pillar mest för skojs skull.
kameran är ingen värsting heller, men nåt ska man väl kunna få till.

fisheye
tack så hemskt mycket för tipsen.
Vet inte riktigt vad jag ska leta efter... finns så mycket linser/filter/objektiv att man blir helt snurr. Jag snokar vidare på länkarna (de var kalasbra *guldstjärna*).

behöver inga värstinggrejer. pillar mest för skojs skull.
kameran är ingen värsting heller, men nåt ska man väl kunna få till.

Tillbaka
Topp