Felixus Medlem 2008-09-14 Fisheye #1 Tjennare! Någon som vet om Raynox HD-3032PRO funkar och hur det blir till en canon hf100? Vore tacksamt om jag kunde få lite hjälp MVH felix Senast ändrad: 2009-01-18
Tjennare! Någon som vet om Raynox HD-3032PRO funkar och hur det blir till en canon hf100? Vore tacksamt om jag kunde få lite hjälp MVH felix
carl_d Medlem 2008-09-14 Fisheye #2 de beror ju på vad du vill ha för resultat? med vissa får du en rund bild med en svart kant och på andra har du ingen svart kant men massa distrotion.
de beror ju på vad du vill ha för resultat? med vissa får du en rund bild med en svart kant och på andra har du ingen svart kant men massa distrotion.
carl_d Medlem 2008-09-14 Fisheye #4 0.3x är bland de mest vidvinkliga, men de behöver inte vara en cirkulär bildyta för de. så de står väl om de är "svart kant" fisheye
0.3x är bland de mest vidvinkliga, men de behöver inte vara en cirkulär bildyta för de. så de står väl om de är "svart kant" fisheye
Alex_Sverin Ny medlem 2008-09-14 Fisheye #5 har för mig att äkta fisheye är 0.24x på www.cyberphoto.se har dom ett som är 0.25x som inte kostar allt för mycket
har för mig att äkta fisheye är 0.24x på www.cyberphoto.se har dom ett som är 0.25x som inte kostar allt för mycket