Fixa pjäxor i Gävle

Anders_Lindgren

Ny medlem
Fixa pjäxor i Gävle
Jag behöver fixa lite med mina pjäxor. Trycka ut dom lite på två ställen.
Nån som vet var i Gävle (med omnejd) man kan fixa det. Är nyinflyttat och just nu inte så stor koll på stan.
Anders.

Fixa pjäxor i Gävle
Intersport i Flanör eller Team Sportia XL. Vet att Intersport har utrustningen men tyvärr tror jag att kunskapen/erfarenheten saknas litegrann.

Jag skulle nog hellre försöka ta med dem till stockholm eller nästa gång du åker mot fjällen.

Fixa pjäxor i Gävle
Vet att Naturkompaniet har kunnat göra det. Hur duktiga de är eller om de gör det fortfarande har jag mindre koll på men det kan vara värt att kolla upp.

Fixa pjäxor i Gävle
Tackar för svaren och info. Jag får kolla upp dessa ställen. Man vill ju gärna ha personal som vet vad dom gör.
Fick ett tips om att det ska finnas en sportaffär i Sandviken som säljer mycket skidor och pjäxor till raceåkare.

Fixa pjäxor i Gävle
Det finns ett givet ställe!

Cykel o Sportverkstan på Södra Kungsgatan 14 (070 9285204).
Peter där fixar det mesta vad gäller anpassningar av pjuck (tryckning, slipning, formade sulor, mm). Han har fixat båda mina par pjuck med mycket gott resultat. Som info kan nämnas att han i åratal har jobbat med Brynäs hockeylag med anpassning av skridskor och skydd.

/Ace DG

Fixa pjäxor i Gävle
Hmm Intressant. En sportbutik som jag inte vet att den finns, i Gävle. Efter 30 år i staden borde man tycka att man har koll på det mesta men man lär sig något nytt varje dag.

Har Peter slutat på Nobo sport eller dubblar han? Hockeyprylar finns det ingen jag hellre skulle lämna in till. Visste dock ej att han även var duktig på pjäxor.

Fixa pjäxor i Gävle
Piglet55 sa:
Har Peter slutat på Nobo sport eller dubblar han? Hockeyprylar finns det ingen jag hellre skulle lämna in till. Visste dock ej att han även var duktig på pjäxor.
Han är inte kvar på Nobo. Startade egen butik för kanske 2 år(?) sen. Alpinpjäxor har stora likheter med dagens skridskor när det gäller inpassning. Han är bra på cyklar också enligt uppgift, men jag har inte provat det än.

/A

Fixa pjäxor i Gävle
H_L sa:
Nyfiken. Hur har det gått? Blev det nåt besök på Cykel o sportverkstan? Intryck? Resultat?

Tack!
Nu har jag äntligen fått mina pjäxor fixade. Varit bortrest med jobbet därför det tagit tid.
Toppbetyg till Cykel och sportverkstaden. Fixade mina problem direkt bra service och ett story kunnande. Tryckte ut pjäxorna på 4 ställen och slipade lite på iläggs-sulorna. Kollade utav min fot så allt blev rätt.
Bra pris på detta betalade 300kr.
Kan varmt rekommendera fler att gå hit.
Anders

Fixa pjäxor i Gävle
Kul att det finns fler ställen än storstäderna och fjällvärlden som kan fixa pjäxor! På de flesta ställen utanför dessa regioner finns det affärer med utrustningen att fixa, men utan kunnade. Någon som jobbade där för fem år sedan köpte grejer, men de kom inte igång innan den personen slutade, osv.Kanske Freeride skulle ordna en butiksranking? Där medlemmarna kan skriva sina omdömen. Främst på pjäxfix, även om man även kan se i forumet att vissa verkar haft fantastiskt otur även med monteringar.

Fixa pjäxor i Gävle
Skare sa:
Kul att det finns fler ställen än storstäderna och fjällvärlden som kan fixa pjäxor! På de flesta ställen utanför dessa regioner finns det affärer med utrustningen att fixa, men utan kunnade. Någon som jobbade där för fem år sedan köpte grejer, men de kom inte igång innan den personen slutade, osv.Kanske Freeride skulle ordna en butiksranking? Där medlemmarna kan skriva sina omdömen. Främst på pjäxfix, även om man även kan se i forumet att vissa verkar haft fantastiskt otur även med monteringar.
Låter som en riktigt bra ide. Med en butiksranking där medlemmarna kan länmna betyg från ris till ros.
Cykel och sportverkstaden får ett högt betyg. Han hjälper oxå Brynäs hockeyspelare med deras skridskor. Tydligen har dom samma problem som vi alpinåkare har med vår utrustning.

Tillbaka
Topp