fjällen suger i sverige! luften skitig! Dryga människor!

Tygtrasan

Ny medlem
Nu blev du nyfiken va!
Nu när du ändå sitter här och läser vad en idiot skriver så kan du väl fortsätta.......hoppas för övrigt det är bra med dig! :)

Ja fjällen suger givetvis jämfört med alperna, men perspektiv kan alltid ställas mot varandra, eller hur!? fast vad fan vet jag, jag har aldrig varit där så jag borde stänga matinkastet.
Nåväl..
Vad hade DU gjort med mina förutsättningar och varför? MOTIVERA gärna!!!
ALL hjälp uppskattas!

Jag, man, 30, Ska flytta till någon dal/fjäll permanent.
Skit i ekonomi, jobbmöjligheter, livskvalite är viktigare än karriär.

Åkte bräda varje år i 5-6 år, med tre resor sista året. Åkt lite skidor, började första året med detta. 10år sen och nu får man ju fan kämpa i trappuppgången. Men tycker väl det mesta är kul även om en park är förkärlek och en härlig känsla bjuder offpisten på en annan.

Varit i kläppen, vemdalen, Åre, Lindvallen, hundfjället DIGGADES kommer jag ihåg! räknas isaberg? hahaha. Jag vet att jag inte varit i Storlien, järpen, trysil, så jag har rätt mycket att upptäcka och är verkligen inte ett proffs.
hahaha jag har ju 2 mil till svartbäcksmåla!!! DET NI!!! kan ni google på!! finns lift, resturang. kan ni göra säsong i 20min typ.

Skidåkning, park, skoterleder, friluftsliv, vandringsleder, fiskedrag, väder, crosskörning, ja det är väl några intressen och perspektiv.

Detta i beaktning, och eventuellt det enda i ekonomi, närhet till norge, vart hade DU flyttat.
har eventuellt möjlighet att flytta till:

Stöten
närhet till norge, skoterspår finns gott om, vad mer? god mat? skidåkning?

härjedalsfjället - neutral syn, vet inte så mö..

vad jag överväger mest just nu, 30 min från vemdalen, eller skalet, någon jävla backe är det och det sitter ihop nästan med en annan backe, ja jag vet google finns, har bil. 20-30 min hur som sen typ 5 till nästa.

Åre - som alla jävlar tjatar om, ärligt, varit en gång där och diggade inte det sådär..alltså stora gigantiska hopp, jag gillar adrenalin och är inte rädd av mig MEN kissar fan på mig när jag ska påbörja stigning på dessa big air hopp..helt sjuk cred till er som drar en 360, 540 på svarta där...WOW!

för övrigt va det väldigt isigt, annars va liften bra, lång åkning, inte nere på 5 min, men isigt är det jag kommer ihåg och sjuuuuuuuuka hopp. bra fiskedrag.
Finns det inga blå eller gröna hopp i Åre?

Så, försökt beskriva min situation så enkelt och övergripande, varför och vart hade du flyttat?
Motivera gärna varför du tror det passat?

Väl mött!

troll.png

Senast ändrad:
Tja randomness level 100000 men vafan ;)

Så länge du inte ringer fjällräddningen stup i kvarten när du ligger ute på fjället så är det väl bara att köra. Eller tänkte du bo i en stad nära bergen?

Tror nog att du får bättre svar mer ett lite mer "normalt" inlägg

Här i härjedalen så finns det några fjäll att välja på. Bosätter du dig i hede/vemdalen så har du en bra utgångspunkt. Vill du ha lättare med jobb och vardagslogistik så är Sveg även ett alternativ. Går en bil från Sveg till valfri ort varje helg, båda dagarna samt på puderdagar. Turas även en del om det är intressant. Är även billigare att bo här om det är relevant.
Lycka till!

positiva klubben, Ja fast lite "knäpp" är man allt, varför vara som alla andra tråkmånsar?
Ja, senaste 15 åren har jag allt velat göra en säsong, men flickvänner, jobb, hinder, hinder, ursäkter, ursäkter.

Jag har tröttnat på att jobba 9-5, käka en deg efter jobbet, knulla nån gång ibland och ja, lite bio och ps4, nä inget liv, då ändrar man, inte svårare än så. Saknar sport och friluftsliv och Öland är tamejfan inte så spännande, alvaret en stor plätt som är oändlig, ja dit går vi och kollar på....ja.. inte fan vet jag, eller Borgholm tänker jag inte ens börja med. Städer runt omkring då, nöje och musik och sånt, ja det finns, men jag åker hellre till sthlm då och kollar på en riktigt tung konsert om jag nu vill det istället för buskishumor med robert gustavsson med company vid slottet i Kalmar, eller ska vi dyka i sundet där vi inte ser längre än näsan, eller varför inte fiska alger eller dra upp ett nät år ut och år in med tång i? Gått och trampat här och vänt på alla stenar..och desto mer perspektiv jag lägger till desto mer självklart ter det sig!

Vill åka skridskor, längdskidor, ta jägar ex, fiska, snowboard, snowblades, köpa snöskoter, osv osv osv osv osv detta finns inte här, jo en ishall med zoombies som nästan åker runt med mobiler nuförtiden. Blir ju fan inte ens is på havet så man kan lira hockey längre, värdelöst. Och ja största pulkabacken närmast ligger i Nybro, Jippiii, verkar det mer logiskt nu kanske?

Hittat boende nu, ska upp och kolla och antagligen påbörja detta nästa vecka, FETT!.

Tror nog inte klättring är det första vi ger oss på men lumpen, scouterna, egen företagare, jagat med kompisar, jobbat i handelsflottan, rest varje år sen jag va 15, flyttade när jag va 18, alrdig varit arbetslös, pluggat högskola, osv osv, viljan finns, jävlar annama finns, så det är inga probs gossar.

Härjedalen it is,
Norge nära med kneg perfekt

SPÄNNANDE, gick ganksa fort, mindre än 48h från att jag bestämde mig, jobbsök nästa.

Jag tar glatt emot tips om leder till skoter, skidor, ja allmänt något man kanske ska tänka på?
Hälsar man på alla tex?

My 50 cents!

Snödjup

Tillbaka
Topp