powderdreams
Medlem
Flachau 08/09?
Tjena.
Jag har börjat rikta in mej lite på Flachau i vinter eftersom det verkar så svårt att få boende i Mayrhofen.
Det som lockar mej till Flachau är parken i Flachauwinkel och att det ska finnas mycket fin skogsåkning.
Det jag undrar lite mer över är först och främst om det går att få säsongsboende där, nån som gjort säsong där nån gång? tänkte dra ner i slutet av december början av januari. Söker inte jobb dock.
Jag har inte sett en enda tråd om nån som ska säsonga där i vinter så verkar ju inte va mycket svenska bummare där men det kanske finns säsongsbostäder ändå?
Det ligger ju rätt lågt också, brukar det oftast va bra snöförhållanden ändå även att det självklart kan va grönt nån gång?
Hur är byn i övrigt, gott om uteställen och affärer?
Är det för övrigt nån som också funderar på Flachau eller liknande ort i vinter och har lust att dra ner tillsamans är det bara o säga till.
vore nice om nån kan upplysa mej lite
/ David
Jag har börjat rikta in mej lite på Flachau i vinter eftersom det verkar så svårt att få boende i Mayrhofen.
Det som lockar mej till Flachau är parken i Flachauwinkel och att det ska finnas mycket fin skogsåkning.
Det jag undrar lite mer över är först och främst om det går att få säsongsboende där, nån som gjort säsong där nån gång? tänkte dra ner i slutet av december början av januari. Söker inte jobb dock.
Jag har inte sett en enda tråd om nån som ska säsonga där i vinter så verkar ju inte va mycket svenska bummare där men det kanske finns säsongsbostäder ändå?
Det ligger ju rätt lågt också, brukar det oftast va bra snöförhållanden ändå även att det självklart kan va grönt nån gång?
Hur är byn i övrigt, gott om uteställen och affärer?
Är det för övrigt nån som också funderar på Flachau eller liknande ort i vinter och har lust att dra ner tillsamans är det bara o säga till.
vore nice om nån kan upplysa mej lite
/ David