Flachau?

Delfinen

Medlem
Flachau?
Jag ska snart åka till Badgastein men har fått lite kalla fötter efter en del trista rapporter om ett splittrat och mediokert skidsystem, dåligt med snö och en tråkig by. Funderar därför på att byta resan till en annan ort. Tyvärr är utbudet begränsat som det är nu men Flachau finns eventuellt. Har aldrig varit där och undrar nu om någon kan ge mig en kort och rättvis sammanfattning. Jag menar, hur väsentligt är det egentligen att Herman Maier råkar vara född där? Finns det bra backar? Är byn så trevlig som de själva hävdar i Flachau?
Tacksam för snabba svar, för jag måste bestämma mig inom kort!

Ängsliga hälsningar
AnnikaPannika

Flachau?
Hej Ankapanka!
Jo, Badgastein är trevligt, men välbefolkat. Har erfarenhet från Flachau med omgivning, och det här blir rent subjektivt. Flachau har mycket trevliga och fina pister om man gillar och bränna på. Gott om dem och breda och välpistade. Du kan från Flachau åka i tre väderstreck, dock med mindre antal pister mot de två andra från Flachau. Byn är väl inget trevligt i sig. Har någon bra pub, nattklubb, men det är en modernare platt by. Då är Wagrain mysigare. Området har väl mindre festmöjligheter/tryck än Badgastein, och befolkas av mycket danskar, vilket du bör ha i beräkningen. Prisprofilen i området är låg, och om du tar bussen har du fler områden att åka i. Wagrain till St.Johan, mindre roligt, men med en alm bakom varje buske. Kleinarl till (?)Aucshen-någonting. Offpisten är inte den roligaste, lättillgängligaste, men orörd...
Summering:
Flachau - bränna lagg!
Badgastein - festa!

PS.Å andra sidan brukar jag hävda att vad gäller festa har man inte roligare än man gör sig...

Go tripp på dig, vart du än åker!

Flachau?
Flachau haller nog pa att smälta bort... är nog ok i 1-2 veckor till men det är pistakning i slush-conditions som erbjuds. Kommer va soligt och varmt närmsta veckan.

Zugspitze har dock 4.5m snö och hörde precis fran en kompis som är där nu att det var bäst för mig att jag pallrade mig dit i helgen...

Annars tror jag Badgastain eller snarare Sportgastain och även Zauchensee är bra just nu, vet inte sa mycket om byarna dock.

Tjing-tjong!

Flachau?
Tack för alla bra-iga svar. Det blev Flachau i alla fall på vinst och förlust. Vi får väl fixa vårt eget party om det är väldans trist på byn. Och är backarna tråkiga så är det dags att 40-årskrisa lite och bygga ett hopp! :-)
Tudeluu!
AnnikaPannika

Flachau?
När och hur ska du till Badgastein?

Jag ska ner i påsk för att hälsa på en polare och har inte lyckats komma längre än till Zell am See eller Wagrein (som tydligen ska ligga nån stans i närheten). Om nån form av samåkning är aktuell så är jag väldigt intresserad.

Hör av dig: 070-6775640

Johan

Flachau?
har varit i flachau 3 gånger.

Om man utnyttjar liftkortet i alla orter som det funkar i hinner man inte med att åka alla pister som finns där på en vecka. Man åker buss gratis med liftkort till olika orter och det tar mindre än en kvart. Vissa orter kan man med åka skidor till. Byn är trevlig och det finns trevliga hotell. Nära backen. BÄsta afterskin ligger nedanför den röda gondolen i flachau vinkel. Om du bara ska åka pist åk dit!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp