Flow bindningar

Joakim_jr

Ny medlem
Flow bindningar
asså är dom så dåliga som alla säger jag ha ett par och jag har vart mkt nöjd med dom än så länge iaf.. dom som säger att dom är dåliga får gärna skriva varför

--------------------------------->WWW:STREETADDICT.SE<-------------------------------------------------

Flow bindningar
ja har ett par flow och kan bara säga att det enda som är bra med dom är att de är snabba och bekväma att sätta på sig. för bakkappan lossnar hela tiden och foten sitter instabilt. så köp aldrig såna

Flow bindningar
Jag lurar att köpa ett par sådana till min lössnöbräda. Då är men ju inte riktigt av samma behov av att foten sitter helt stumt i bindningen heller. Men jag skulle inte köpa ett par att ha på min pistbräda, då tolereras absolut inget glapp i bindningen enligt mig. Då är det straps som gäller.

Flow bindningar
anledning till att flow inte duger till duktiga åkare (jag har kört flow i 8 år, 5 olika modeller, men bytt till vanliga bindningar):

* flow spänner fast skon horisontellt, och inte ner mot bädan, vilket gör att man tappar lite kännsla

* detta medför även att hälen glappar när man kör hårt på tåskär (riktigt jävla obekvämt)

vad gäller tidvinsten med flow så brukar de flesta brädåkare kunna spänna vanliga bindning riktigt fort. jag är klar på den tid det tar för skidåkare att trä på stavarna, så tio sekunder hit eller dit väger inte upp att man förskanskar sin åkning.

nordgren, du kanske har en vinst i lössnön för att det skulle vara svårt att få på vanliga bindningar där. men, i branter måste man ta på flow med magen mot berget för att kunna fälla ner bakkappan, vilket inte är att föredra på vissa ställen. så det skulle vara av ren lathet man skulle välja flow till offpisten.

IMO

Flow bindningar
jag har haft ett par flowbindningar för ett par år sen, det var skönt i början med att de gick så fort att komma i och ur, men där slutar fördelarna,

när det är lite guppigt och man kommer på ett tåskär, eller landar ett hopp på tåskär så vill gärna hälen hoppa till och det gjorde så jävla ont så jag bytte... den största missen med flow är att dom som sagt inte trycker ner foten mot brädan så vidare bra, så foten sitter illa.

Flow bindningar
Kört med flowbindningar + boots nu i 3 år och dom har funkat utmärkt när det gäller hur dom sitter fastspända, har inte haft några problem alls med att dom suttit löst i hälen eller nått... däremot så har spännana gått sönder några gånger så jag fått laga dem, men har en väldigt gammal modell, dom nya kan typ inte gå sönder på det sättet. Däremot så är dom jobbiga att spänna på sig om det är brant... måste ta brädan på magen typ för att komma åt spännet bak på bindningen.. som nikekl sa 2 inlägg upp...

Jag är nöjd med flowbindningarna... men nästa par bindningarna jag köper kommer bli vanliga bindningar antagligen, får se :)

Flow bindningar
nikelk: Jo det är just tidvinst och bekvämligheten när man skråar som lockar med flow i offpisten. Men som sagt så är det ju bökigt när det lutar mer så... det är frågan om det värkligen är värt det.

Tillbaka
Topp