Flow bindningar.

imax

Ny medlem
Flow bindningar.
Hej.
Jag har ett par flow bindningar till min extrem bräda men funderar lite på att skaffa nya.

Det värkar vara en allmän åsikt att flow inte är så bra, men jag är inte riktigt insatt varför.
Vad är det som skiljer sig från ett par flow (förutom sättat att ta på sig dom förstås) och ett par klassiska?

Flow bindningar.
Flow är mycket roligare och sköna men har bara testat båda över en dag plus Flow (lätt som faan att sätta på bara stoppa in foten sedan trycka till:D)

Flow bindningar.
Är det inte så att det blir väldigt stabilt?... Man sitter fast som i ett skruvstäd?
Har för mig att en del som bytt från klassiska till flow har haft den åsikten.

Flow bindningar.
jag har också ett par flow, tycker det funkar bra men jag kan förstå att folk tycker att det dåliga dom inte är super bra i parken. men om man åker med dom ett tag så märks det inte

Flow bindningar.
det beror på vilken prisklass dom ligger på. ett par för tusenlappen är skit jämfört med dom för 3. enda fördelen med flow är att det går snabbt att ta på sig dom

Flow bindningar.
Tror dom kostade runt 1.5 så dom är nog inte topp klass. Åker mest offpist men inget i parken, vet inte om det spelar nån roll på vilken bindning jag borde ha.

Flow bindningar.
felixlundin sa:
men om man åker med dom ett tag så märks det inte
Klart att om man vänjer sig vid nåt så är det skönare än nåt ovant. men testar man flow och t.ex burton cartel (med tåspänne) så känner man ju lätt skillnad.. sen vad som är bättre eller sämre är väl en smaksak..
Själv tycker jag flow är riktigt osköna. Man sitter fast helt knasigt och antingen sitter man fast som superlim eller så är de lösa o glappar.. tycker det är skönare med "klassiska" där man enklare kan justera hur och var man vill sitta fast...

Sen för att kontra det där med "enkelt att ta av/på sig" så för det första: är man skillad "klassiska bindingar"-användare så går det lika fort! och med klassiska bindningar slipper man att bakkåpan hänger o slänger när man inte har foten i (t.ex. när man tar sig fram med en fot i o en ur så är den oanvända sjukt mycket i vägen!)

Flow bindningar.
Hade flow i två veckor en gång, funkade helt OK tills jag köpte nya boots, hade tidigare ett par gamla Vansboots som var mjuka som ett par gummistövlar. Med dem satt foten grymt i flowbindningen. med en hårdare boot fladdrade det som fan.

Om du har flowboots så funkar bindningarna grymt bra. En grej är dock att det är svårt att tweaka vissa grabs pga den feta bakkappan.

Mitt råd är att skicka dina flowbindningar och skaffa ett par riktiga. Enda fördelen med flow är ju att den går fort att ta på sig, men så jävla bråttom har du väl inte?

Flow bindningar.
Körde på FLow en halv säsong men var tvungen att byta, fästena för vajrarna i bakkappan släppte hela tiden,(rycktes liksom loss..) dom erbjöd sig att förstärka den men jag tackade nej och gick tillbaka till gamla hederliga Custom.. dessutom släppte plattorna hela tiden.. inge kvalitetskänsla med andra ord..

annars stabila som satan tyckte jag, ovant i början, kändes som om man gipsat benen men när man väl vant sig tyckte jag stödet (när dom höll) var bra..

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp