Flow, en vinnare?

Superstar

Ny medlem
Flow, en vinnare?
Jag är ute efter ny bräda och bindningar. Det har dock uppstått några funderingar angående valet av utrustning! Är intresserad av Flow FL-11 men märker att deras gaspedal är helt utanför kanten på en bräda med 25 cm midja (som är en ganska normal brädbredd)! Det verkar vara stor risk att man lämnar dem bakom sig när man carvar och dessutom hjälper de föga ifall de inte ligger an mot brädan (mina vinklar är 15 / 5). Många verkar ha problem med sina bindningar, oavsett märke, med skruvar och strappar som lossnar. När det gäller Flow - är det för att man tar för givet att allt ska vara åtdraget med maskin bara för att det kommer från affären eller är det tillverkningsfel (avskjuvade skruvar), såvitt jag vet har jag aldrig sett en binding med låsmuttrar, fast det vore så enkelt! Synpunkter! Mina Salomon dialogue verkar passa som handsken i FL-11 iallafall, men jag är orolig för att snörlåset halvvägs upp på skon skall knäckas av den främre kappan. Hur mycket rör sig skon i praktiken vid åkning? I butiken sitter man som berg och det är svårt att avgöra!

Flow, en vinnare?
Har tittat lite närmare på Flow FL-11 och ser att de i år har monterat spårryttare på skruvarna för att låsa muttrarna. Inga problem med tappade skruvar på Flow i fortsättningen alltså... Salomon gör dessutom reklam för sin nya uppfinning med låsta skruvar och säger "Vi har gjort det omöjliga", hehe, vilken nyhet för en gammal flygtekniker... Bra att tillverkarna börjat fatta dock!

Tillbaka
Topp