Flow MK03

HaH22

Medlem
Flow MK03
Har köpt ett par nya Flow bindninga men får dem inte att sita stenhårt runt foten(man kan röra foten ganska mycket i den) Hur gör man för att få den att sitta bra och hur ska man ställa in lutningen på bindningen? (inte vinklen frammåt utan lutningen på "highbacken" och hur vet man när den e bra?) Tack på förhand!

Flow MK03
Kolla så du inte har köpt en för stor storlek på bindningen ifall du har små fötter. På MK03an kan du nog flytta de bakre fästet för kappan tre steg, på så sätt kan du få den närmre Hibacken. Vet inte exakt vilken vinkel Hibacken ska stå i men du ska inte kunna stå med raka ben, knäna ska vara böjda.

Vilka boots har du? Någon som vet något annat märke än Flow (boots) som funkar till flow bindningar?

Flow MK03
Tack...ja har rätt stolek på skorna...men hur hårt ska dem sitta? det står att det ska va minst 8 graders lutning på dem men förstår inte hur man vet när de e det och sak man bara välja nått som känns skönt? Jag har vanliga boots som dem sa skulle passa till flow bindningar i affären...

Flow MK03
Om bindningen känns förstor så kan du flytta fram bakkappan ett hål. det har jag gjort och jag upplever bindningen faktiskt skönare en vanligt. det blir lättare att dra tåskär. Detta är förståss en avvägning för att tårna inte ska sticka ut så långt över kanten. Ha ungefär lika.

Lutningen på bakkapan beror på viken åkstil du har. Det finns ju ingen lag på det liksom. Om du "carvar" mycket så har du ju mer lutning för att du lättare ska kunna svänga bå baksidan och för att du ska kunna ligga mer i svängarna(bs). Dock oxå som Froride menade, att du ska ha börja knän.

Jag rekomenderar bara Flow skor till flowbindningar iomed att dom är tunna på ovansidan och passar därför bättre till själva "tyget" som man spänner bindningen med. Om du kör vanlig sko så är dom mycket styvare på ovansidan för att du ska kunna ha vanliga bindningar utan att det gör ont när du spänner liksom.

Så var det med det.

Flow MK03
Man ska inte kunna röra på skorna i bindningarna. När du har tryckt ner kappan så mycket som du kan när du har skorna i bindingarna, ta ut skorna och testa att sänka kappan 1-2 steg där det behövs, sätt sedan i skorna igen, stäng och testa ifall det är mindre luft, om inte fortsätt att sänka kappan tills det inte finns någon luft kvar..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp