Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
FLow NX2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flowjoe" data-source="post: 1220638" data-attributes="member: 136416"><p>Jag har kört en del på Flow. Senaste NX2-GT fusion och NXT2 Cx. Alltså de lite styvare.</p><p>Det går fort i och ur. Komma i på icke plant eller löst underlag är inga problem när man fattar att man ska vända på sig och sätta på dom på tåkant.</p><p>Men glöm ”set it and forget it”: man får ofta justera lite under dagen. Fusion är lite lösare men har bra respons med strap på tådelen (bättre på hälsväng). </p><p>Om man gillar mycket forward lean på bakkappan tycker jag dom är lite struliga.</p><p>Fördelen med Flow är responsen. Vida bättre än de trad bindningar jag testat. Om man följer softboot carving forum så är de styvare Flow mycket använda bindningar.</p><p>Sen är snabbt i bindning skönt på långa traverser eller ställen där du måste ur bindningen och sparka. Man kan ju hoppa i bindning mens man åker framåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flowjoe, post: 1220638, member: 136416"] Jag har kört en del på Flow. Senaste NX2-GT fusion och NXT2 Cx. Alltså de lite styvare. Det går fort i och ur. Komma i på icke plant eller löst underlag är inga problem när man fattar att man ska vända på sig och sätta på dom på tåkant. Men glöm ”set it and forget it”: man får ofta justera lite under dagen. Fusion är lite lösare men har bra respons med strap på tådelen (bättre på hälsväng). Om man gillar mycket forward lean på bakkappan tycker jag dom är lite struliga. Fördelen med Flow är responsen. Vida bättre än de trad bindningar jag testat. Om man följer softboot carving forum så är de styvare Flow mycket använda bindningar. Sen är snabbt i bindning skönt på långa traverser eller ställen där du måste ur bindningen och sparka. Man kan ju hoppa i bindning mens man åker framåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
FLow NX2
Tillbaka
Topp