Hej alla "bakdörrs" åkare.. Mina Völkl Fastec bindningar är mogna för utskiftning. Har ej lust på nya pga att mekanismen ej har förbättrats och den ibland är utsatt för isbildning. Så då återstår Flow som ej har den typen av manuella lås som kan skapa problem.
Det jag undrar över är vad som gör att ni som föredrar Fusion Strap över Hybrid?
Jag har i många år kört mina Fastec bindningar helt utan tåstropp, så det borde tala för Fusion. Salomon Malamute utan några av de medföljande "plast avstyvarna" i..
Jag kör i stort sett bara bräda i mjukare före och åker på en Jones Stormchaser (Jobbar gör jag på skidor) väger runt 80kg.
Betyder det att standard Flow Fuse bindning är ett bra alternativ med tanke på fleks?
Fuse-GT modellen "ser" ju bättre ut med aluminium i bakkappa där man kan tänka sig att bindningen kan spricka. Men det kanske inte är något problem avsett. Hittar iallafall inget på webben om problem med hållbarheten..
Väldigt lite diskussioner att hitta ifh nyare Flow modeller så kör på med era synpunkter! För här snöar det för fullt!!!