Flow Rival Coiler *EDIT BYTE TILL COILER

ArianH

Ny medlem
*EDIT FUNDERAR PÅ COILERN ISTÄLLET*

Tjenare !
Har lite funderingar kring Flow rivar coiler och undrar om ni kan hjläpa mig :)

Någon som har testat dem? Eller vet något om dem?

Är dom för hårda för park/jibb? Jag åker gärna på hela berget men jag vill lite lätt börja med parkåkandet. :)

Jag tror jag har lite bredare fötter, tror ni de kommer vara ett problem i dessa boots?

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=37525&ProductDetailId=265141

http://www.flow.com/Products/boots/rival-coiler/FB12M4RVCOBKD

Jag hittar inte så mycket information om dom typ. :P

Det känns som Boa systemen verkar vara sjukt sköna, har jag rätt eller fel. :) ?

Hur "tight" sitter boa systemet? Eller ska man skaffa sig speedleach istället?

har burton ruler just nu, trivs hyfsat bra men känner att jag inte sitter fast i hälen "perfekt" som jag vill :cool:

Shredd on!

Senast ändrad:
Testade Hyliten häromveckan, passade inte alls på min fot, sjukt obekväma på alla sätt. Vilket inte betyder ett dugg för din fot. Jag hade inte foten jättelänge i booten men har du Ruler nu tror jag du kommer tycka de blir för styva för park. Tänk på att en boa-boot i regel blir styvare en snörad boot pga av själva snörningen så flexskalan blir skev där.

Jag har också breda fötter. Vans brukar vara de som funkar bäst i sådana fall. Men de är ju lite tunga. 32 är hyfsat breda, DC kan funka. Salomon sägs vara smala men har inte testat ett par sådana på evigheter. Men saken är den att du måste testa boots om du inte är väldigt säker på vilken storlek du har i vilket märke (jag har i regel US9 men på DC US8,5)

Har kört på ett gäng med boa-boots och systemet funkar, helst ska du dock ha focus systemet så du har en ratt för nedre delen av booten och en ratt för övre. Förutom mitt första par så har jag upplevt att boa systemet släpper efter lite när man åkt en stund och du får du spänna ytterligare lite men efter det så sitter det men då kan det gärna sitta för hårt. Detta problem ska ha minskat med nya coiler-boan från i år. Men har tyvärr bara en dag än så länge i mina coiler-boots så kan inte helt utvärdera det. Dock började jag säsongen på ett par boot med klassisk snörning men insåg att det är inget för mig så det blev åter till boa.

Så alltså om du inte vill köpa 3-4 par boots innan du hittar rätt föreslår jag att du går till affären och testar, du kommer tjäna in de extra hundralapparna det kostar i längden.

P.S. 32 har en boa-boot som heter Binary Boa som ska vara en 5a (av 10) på deras skala, kan vara ett alternativ.

Tack för ett bra svar! Jag ska kolla upp Binary Boa bootsen.

För styvt vill jag inte ha, men då jag kör med flowbindningar så tänkte jag att flowboots är bra "anpassade" till deras bindningar.

Det sega är att jag bor i Kalmar och ingen av de butikerna här har ett ordentligt sortiment av boots. Det finns standard burton boots och inte mer än det typ. :/

Men ska ner till St anton nu på lördag. Är det bättre jag väntar med bootsen tills jag är där och provar kanske?

Vet någon om det är dyrare där i byn? eller om det är billigare att beställa?

Någon som kan något om Coilern istället?

Vilket borde man ta Speed eller boa spännerna?

man burde kjøpe sko og bindinger som passer hverandre mtp forward lean, jeg hadde noen sko som absolutt ikke matchet forward lean på forrige setup og det var ikke morro.

har hatt Flow bindinger før, og i mine øyne genialt system, men man MÅ ha en sko som passer perfekt... så greit og ha med seg binding på sko prøve runde:)

Tillbaka
Topp