Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fluchthorn Bergsturz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1320897" data-attributes="member: 144594"><p>Ja, eller inte? Lika gärna? Ja det är ju det man undrar, sådana formationer är ju vanliga i alperna.</p><p></p><p>Utbredningen av käglorna i sidled ger mig ett intryck av en eller flera större enstaka händelser liknande denna veckas (fast mindre). Successiv erosion borde kanske ge mer av en likformad bäckfåra hela vägen ner. Som det t.ex. ser ut i Rhonedalen nedanför Aletsch. Inga stora käglor av grus eller andra rasmassor där, bara en eroderad bäckfåra ner genom berget ända ner till Rhone i dalen.</p><p></p><p>PS i helgen ska jag ta en titt på denna video som verkar ganska initierad! Två daga före kollapsen.</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]rIc9OeZ2Tqg[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1320897, member: 144594"] Ja, eller inte? Lika gärna? Ja det är ju det man undrar, sådana formationer är ju vanliga i alperna. Utbredningen av käglorna i sidled ger mig ett intryck av en eller flera större enstaka händelser liknande denna veckas (fast mindre). Successiv erosion borde kanske ge mer av en likformad bäckfåra hela vägen ner. Som det t.ex. ser ut i Rhonedalen nedanför Aletsch. Inga stora käglor av grus eller andra rasmassor där, bara en eroderad bäckfåra ner genom berget ända ner till Rhone i dalen. PS i helgen ska jag ta en titt på denna video som verkar ganska initierad! Två daga före kollapsen. [MEDIA=youtube]rIc9OeZ2Tqg[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fluchthorn Bergsturz
Tillbaka
Topp