Flux eller Burton?

Molnet

Ny medlem
Flux eller Burton?
Ska köpa nya bindningar i vinter. Har vart inne på custom eller cartel, men börjat kika lite på flux.

Många verkar tycka dom är väldigt bra. Kan man få lite tips eller?

Åker park eller offpist, kan väl va någon svängi pisten då och då men inget jag anpassar utrustning för.

Har en burton jeremy jones 05/06 som jag är myycket nöjd med och ett par

"trummvirvel"

Osiris d3 boots från typ 2001 eller något :).

Har dock inte råd att köpa bóots också då det ju ska åkas till Fernie med, så jag prioriterar bindingarna då jag tycker bootsen funkar helt ok. Vad tror ni gott folk?

Flux eller Burton?
Hoppas inte att du tycker att jag drar allt för långt från ämnet. Som gammal snowboardåkare brukade jag alltid dyrka flow bindningar! Är dom inget att ha nuförtiden? Dom sitter ju skönt runt foten :)
Och snabba och ta på är dom det med.
Annars verkar ju dom burton med tå-kappa vara riktigt schyssta! :)
Ser bekvämt ut =P

Flux eller Burton?
SombreroSnow sa:
köp flux om du ska iväg och åka så slipper du stå där på toppen en fin puder dag med trasiga burton bindningar
Du får gärna utveckla dig lite!

Jag har alldrig haft problem med Burton bindningar! Kör ett par Mission 06/07 nu och är supernöjd! Eftersom custom modellen numera har capstrap tycker jag du skall satsa på den, då får du pengar över till annat också!

Flux eller Burton?
Jag har både Burton Cartel och ett par Flux Titan, allt snack om att Burtonbindningar går sönder ligger det säkert något i men mina har inte gått sönder på över 2 år (utöver att metallblinget har trasat sig lite).

Fluxbindningarna däremot blev färgnötta på 2 veckor, men de är ju inte sämmre bindningar "in action" för det.

Skulle langa ett par Burton Cartel faktiskt, de sitter skönare över booten för mig.

Flux eller Burton?
jag och många andra har haft problem med burtonbindningar som går sönder på alla tänkbara sätt.
däremot så har jag aldrig hört talats om nån som har haft problem med flux

men allt är ju en smaksak

Flux eller Burton?
Jag beställde precis ett par Flux 2008 E.X.P som jag tyvärr inte kan prova förrän i Januari... Har däremot hört mig runt lite angående Flux och jag bildade mig en bra uppfattning om bindningarna! Sen skulle nånting krabba så skickar vår Svenska återförsäljare Marcus reservdelar helt gratis till dig! =)

Senast ändrad:
Flux eller Burton?
Skickar han till Kanada med eller? :) Kænns dom att det ær lite svårare att få tag på reservdelar till Flux, men får væl køpa ett par extra straps då isf. Vilken modell skulle rekommenderas? har væl tænkt mig något i mellanprisklassen. Får væl kanske ta med mig bootsen till någon affær och testa, om jag nu vågar visa dom ute :S ... Någon som vet en affær i gbg som har Flux?

Flux eller Burton?
Han skickar nog till Canada om det behövs, eller så ber han någon därborta skicka till dig!
Verkar ha otroligt bra Service den där Marcus =)

Flux eller Burton?
Jag kör på ett par Burton P1 och dom är grymt sköna, capstrap är ett måste! Har inte haft några problem med dom. Kompisen knäckte dock bottenplattan på sin Custombindning efter ett par veckors åkning...
Flux har jag däremot aldrig testat.

Flux eller Burton?
Molnet sa:
Skickar han till Kanada med eller? :) Kænns dom att det ær lite svårare att få tag på reservdelar till Flux, men får væl køpa ett par extra straps då isf. Vilken modell skulle rekommenderas? har væl tænkt mig något i mellanprisklassen. Får væl kanske ta med mig bootsen till någon affær och testa, om jag nu vågar visa dom ute :S ... Någon som vet en affær i gbg som har Flux?
ja köpte ett par flux titan white på junkyard för nån månad sen eller nått=D dom kanske har kvar några=P

Flux eller Burton?
Flux Super Titan
+Skönaste bindningen jag någonsin åkt på
+Snygga ?
+Hållbarheten, håller för allt!

- När de väl går sönder är det 100 tals mil till reserdelar... Tur att de aldrig går sönder med andra ord.

Burton, Framförallt P1.
+Sköna, inte lika sköna som flux dock
+reserdelar finns överallt!
+Grymma spännen! så länge de håller
-Går sönder, ofta.

Flux eller Burton?
Molnet sa:
Gjorde en säsong i st.anton med mina Flux Super Titan, det enda som gick sönder var själva fjädern i två spännen. Be markus skicka dig något extra spänne och ev en "flörp". Dock så tror jag inte att plast flörparna går sönder då mina överlevde en säsong utan problem

Om du tittat på en bindning som ska fungera överallt med betoning på offpist/pist men även en del park så är Super Titan grymma! Köpte mina på junkyard förra året för 2200 kr.

Skicka ett mail till permafrost och fråga var du kan testa i Göteborg.

Grym service från Marcus på Permafrost !

Flux eller Burton?
fluxsupertitanblackdenim-9272_468x351.jpg

Flux eller Burton?
Det där med att reservdelar till Burton är lätt att få tag på håller jag inte riktigt med om. Förra säsongen hade jag sönder 2 straps, ett spänne (bindningar) och spänne till bootsen sönder - allt Burton och allt inom 3 dagar. Varken i Geilo eller i Hemsedal fanns det reservdelar att få tag på. Fast det var en massa afärer som sålde Burton.

Väl i Stockholm lyckades jag inte heller få tag på reservdelar. INGEN Burton-försäljare sa sig ha lösa straps att sälja.

Flux eller Burton?
Kör på ett par flux emblem riktigt sköna faktiskt. De skulle ja rekomendera för dig ifall du skall köpa ett par nya bindingar...

Flux eller Burton?
Det jag funderar på nær det gæller att køpa bindningar i Fernie ær vilket utbud det egebtligen finns dær... Har gærna komplett utrudtning nær jag kommer dit serru.

Tillbaka
Topp