Flux Emblem till Ride Control 06? Boots?

LoGiken

Ny medlem
Tjena!

Köpte en Ride Control i fredags, bara brädan. Körde den med ett par gamla warpbindningar i lördags mest bar för att jag tvunget ville prova den när polarna skulle iväg till Kungsbygget. Har bara åkt på gamla warpbrädor och hyrbrädor innan och måste säga att det var jätteskillnad, på ett positivt sätt. :) Har åkt 3 säsonger, en vecka åt gången.

Men Warpbindningar är ingen jättehöjdare så jag funderar på ett par Flux Emblem, de är snygga och verkar prisvärda. Men så har jag fått för mig att de kanske är för mjuka för den här brädan, iom att det står att de passar bra i parken och när man jibbar? Jag åker mest pist, hoppar lite och kör lite offpist, men parken känns lite för stort för mig än så länge. Är 177 cm och väger 75kg. Vad finns det för andra bindningar i prisklassen 1500 kr? Vill gärna ha med capstrap.

Ska ha ett par boots också, har tittat på Vans Mantra, Sp Combat, 32 Prion, Burton Moto, Nitro Barrage. Finns ju Northwave Freedom också, men de är väl för mjuka? Några tips?

Blir förmodligen att handla på Junkyard, men om något vet några bra snowboardaffärer i Skåne (Hbg, Lund, Ängelholm, Hässleholm, Halmstad, ev Malmö) får ni gärna skriva det med.

Tack på förhand, Jonas. :)

Senast ändrad:
Innan någon annan talar om att jag är distributör för Flux så säger jag det själv. Jag är distributör för Flux!! Du får själv värdera om du tycker att det jag säger verkar vettigt.

Flux Emblem är en av de mest prisvärda 1500:- bindningarna som finns. Du har otroligt sköna straps och bra inställningsmöjligheter med bland annat justerbara tå och hälramper. Du får en bindning som fungerar till all slags åkning. Det är självklart inte det bästa du kan få men det kanske inte är det man är ute efter när man vill spendera ca 1500:-. Vad gäller styvhet så är det en ganska förlåtande bindning som är klockren till park och jibåkning. När det gäller piståkning så fngerar den hur bra som helst men självklart får man bättre respons från en bindning som kostar 2000:- eller mer.

Jag teståkte Emblem under en dag förra veckan och blev positivt överraskad. Jag väger 90 kg och åker väldigt hårt och jag tyckte att den funkade helt ok. Skillnaden från mina Flux Union HF var faktiskt inte så stor som jag hade förväntat mig.

Jag kan varmt rekommendera dig ett par Emblem!!

Oki, tack för svaret, verkar nog bli ett par Emblem, tycker där är väl inte så mycket liknande att välja på i den prisklassen så. :)

Men vilka boots passar bäst till Emblemen då?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp