Flyg- o botips Andermatt? Offpistrepor?

olaka

Medlem
Vi vill flyga till A o tycker att Aktivitetsfixarna är dyra. Tips på flyg o ok boende? Tips på bra offpistrepor? /Ola

Flyg till Milano med Ryan Air. Går att få för 10SEK+skatt, billigare blir det nog inte.

Det finns en hel del hotell men också lägenheter att hyra.
Prova www.andermatt.ch där finns en hel del telefonnummer att ringa. De flesta talar dock bara tyska.

Swiss SAS har flyg från Sthlm till Zürich ibland kan man få bra
webpriser. Från Zürich tar det 1 tim o 55 min (www.sbb.ch för
tågtider). Boende har jag ingen aning om tyvärr men det finns alltid
något pensionat eller liknande (beror lite på hur länge du skall
stanna).

Angående off pistrepor är ju det beroende på hur vass du är...
Pistsnubbarna är trevliga som attans och har man en karta så visar
de gärna var dagens säkra repor går.
Som du säkert har läst i svenska tidningar så finns det en del att
välja i Andermatt och det stämmer verkligen och ju bättre man
känner orten dessto mer får man ut av den.

Ha en skön resa!

.m

Tack. Ja, ARN-Zürich kostar (nu) bara 1962 kr med SAS i feb 05. Fundrade också på Ryanair till Bergamo, men de kan va billiga dit o jättedyra hem. Kollar man lite på deras webb kostar det ibland 300 kr men nästa dag 2700 (enkel).

Har rest till Andermatt genom både Zurich och Bergamo och rekomenderar att flyga med Swiss till Zurich.
Flygresa t&r kan man hitta för 1200 kr om man är ute i tid. Kostar inget extra för skidfodral. Går bra med tåg från flygplats till A. och kostar ca 250 kr enkel.
Ryanair är ett budgetflyg och du får en budgetresa! En enkelbiljett kan du få för 19 Euro men det kostar 25 Euro för skidfodralet. Då får ta me dig 15 kilo packning så antingen avänder du världens största skidfodral eller åker skidor i kalsongerna, det kostar ganska mycket att ha övervikt. Från Bergamo till A. kostar det ca 350 kr att åka tåg. Ryanair kör ofta tidigt på morgonen eller sent på kvällen, kan vara strul med boende och transport dessa tider då dom använder små flygplatser.
Boende, du nämde Aktivitetsfixarna och då rör det sig kanske om en veckas vistelse. Vandrarhemmet kostar ca 200 kr natten men du har tillgång till kök och 13 rumskamrater. Boka i tid, ganska fullt under februari.

Om allt skiter sig så kan du alltid åka ner till Göschenen, troligtvis Schweiz billigaste by!

Jag har rest till andermatt.

Jag åkte med Swiss ifrån Zurich. Det märkliga var att det kan vara olika priser på samma plan.
beroende på om du åker zurich-sthlm eller sthlm-zurich.
Så jag boka i schweiz.
Blev mycket billigar.

Tåg var det aldrig några problem med. Relativt billigt.
Man ska nog se till att man åker ner mitt i veckan.
På helgen kan det vara ganska full bokat om man inte vill bo i en annan by.(billigt.)

Jag fick bo i dyr rum 1 natt. 250 kr med frukost.
Sen 180 kr med frukost/natt resten av tiden.

Det går nog bra att maila om rum. Fast bara på tyska.
Jag var där V.7 det var grym åkning hela veckan.
Fast ibland var det svårt att hitta ner pga all snö.

Tillbaka
Topp