Flyga med snowboard som specialgods

NiklasViklund

Ny medlem
Hej,
Har just köpt mig en Nitro Team Gullwing 162w med Zero binding. Bootsen är ett par Burton Ruler strl 45. Dessa skall fraktas i en boardbag.

Ok, ovan info är mer detaljerat än nödvändigt kanske men då är all fakta på bordet :)

Min fråga är:
Jag skall flyga med SAS och måste då ange speciagods innan avresa. När ni flyger med Snowboard som specialgods, vilka mått anger ni då samt vilken vikt. Vad väger ett sådant kit? Jag kommer ev. ta bootsen i en annan väska så gärna om ni vet båda alternativen.

Jag tycker mig kunna utläsa följande mått:
Boardbagens längd 165cm så då har vi längden klar.
Brädans bredd enligt nitrousa.com är 29,5cm så säg 30cm eller skall man skriva 35cm för säkerhetsskull om väskan breddar lite?
Vad är höjden på en bräda med nerfällda bindningar, klarar man sig med att ange 25cm om man har bootsen i bagen eller är det måtten man skall ange utan boots i?

Tack för att kommande hjälp på förhand!

//Niklas

Förstår inte problemet är väl bara att packa ner allt och mäta??

Senast ändrad:
Antingen anger du ca mått. Annars tar du bara grejerna med till flygplatsen och checkar in. Jag antar att du har det i en väska.

Det är väl bättre att ta i lite grann. Så slipper du stå på flygplatsen och nån handler gnäller på att ditt baggage är 30,5 cm istf 30 som du uppgett.
Kan inte tänka mig att priset spelar nån roll på storleken, iaf inte på några cm hit eller dit

Ca:mått är vad jag tänkt och hellre som sagt ta i lite men vad är ca:måtten då?
Som jag skrev så är längden 165, bredden tänkta jag 35 men höjden? Vad är ett ca:mått på höjden?

Vad vägen en bräda med bindning i längd 160-165cm?.

Senast ändrad:
Maxvikten för sas ligger på 23 kg. så skriv bara 23 kg. du behöver inte vara exakt. Jag tryckte till och med ner massa kläder och skit tillsammans med min snowboard och det är inga problem alls. kom inte ens upp i 10 kg. Även fast du skriver i exakta mått så rättar SAS dem till 230x30x30.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp