Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Calgary med skidor – erfarenheter med KLM?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jung" data-source="post: 1321410" data-attributes="member: 41231"><p>Har flugit Stockholm Calgary med KLM 3 gånger. Funkat väldigt bra. Jag har ett DB skidfodral där jag har all packning samt skidor. Jag kör quiver killers så har med två par skidor men bara ett par bindningar. </p><p></p><p>När jag flugit har det bara varit vikten man har behövt ta hänsyn till. Så jag har haft 1 23kg(skidfodral/pjäxor/packning) sen 1 handbagage med så mycket kläder och skit i som möjligt. </p><p></p><p>Så var det iaf för 3 års sedan då jag flög senast.</p><p></p><p>En sak som jag lärde mig efter första flygningen va att försöka checka in lavinryggan med patron direkt i Stockholm. Då är det säkert att de inte blir något strul. Var nämligen med om att vårt direktflyg uteblev från Amsterdam och fick då flyga via Toronto, då blev det ny säkerhetskontroll och de vägrade släppa igenom oss med patronerna. Fick lämna den där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jung, post: 1321410, member: 41231"] Har flugit Stockholm Calgary med KLM 3 gånger. Funkat väldigt bra. Jag har ett DB skidfodral där jag har all packning samt skidor. Jag kör quiver killers så har med två par skidor men bara ett par bindningar. När jag flugit har det bara varit vikten man har behövt ta hänsyn till. Så jag har haft 1 23kg(skidfodral/pjäxor/packning) sen 1 handbagage med så mycket kläder och skit i som möjligt. Så var det iaf för 3 års sedan då jag flög senast. En sak som jag lärde mig efter första flygningen va att försöka checka in lavinryggan med patron direkt i Stockholm. Då är det säkert att de inte blir något strul. Var nämligen med om att vårt direktflyg uteblev från Amsterdam och fick då flyga via Toronto, då blev det ny säkerhetskontroll och de vägrade släppa igenom oss med patronerna. Fick lämna den där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flyga till Calgary med skidor – erfarenheter med KLM?
Tillbaka
Topp