Snowjunkie
Aktiv medlem
Flygplatsen tog min lavinsäckspatron!
På vägen hem från japan via Zurich i tisdags blev jag av med min patron. Jag har en Mammut R.A.S som jag alltid gör om till vanlig ryggsäck. Så jag brukar ta den i kabinen, ballongen i resväskan och patronen (med dokumentation) i skidfodralet. Har funkat bra -tills i tisdags.
Istället för min patron hittade jag ett kvitto, en notis om att jag hade en otillåten pryl med mig och att den gick att hämta ut i Zurich. Ringde det numret som angavs och fick prata med en kille som talade dålig engelska. Han förklarade att man minsann inte kunde flyga med patronen separerad. Den måste vara i eller tillsammans med lavinryggsäcken, då är det OK. Jag kunde hämta den mot en avgift på 15 CHF.
WTF!?? Har någon annan hört talas om det här?
Istället för min patron hittade jag ett kvitto, en notis om att jag hade en otillåten pryl med mig och att den gick att hämta ut i Zurich. Ringde det numret som angavs och fick prata med en kille som talade dålig engelska. Han förklarade att man minsann inte kunde flyga med patronen separerad. Den måste vara i eller tillsammans med lavinryggsäcken, då är det OK. Jag kunde hämta den mot en avgift på 15 CHF.
WTF!?? Har någon annan hört talas om det här?