Flygresa – Allt i En Väska

qullman

Medlem
Hej,

Det är dags för mig att bege mig till Alperna, och jag skulle uppskatta er kunskap när det kommer till att ta med egen skidutrustning. Jag har undersökt lite och stött på olika svar angående vad som är tillåtet att packa. Mitt mål är att få plats med all min utrustning i en enda väska istället för att dela upp i flera.

Enligt vissa flygbolag är det endast tillåtet att packa själva skidutrustningen, utan kläder, medan andra tillåter att man har allt i samma väska. Jag har nyligen beställt en DB Snow Roller Pro (212 x 40 x 19 cm, H x B x D), och vad jag förstår tillåter de flesta flygbolagen ett maximalt totalmått på 400 cm. Hur fungerar det då att ha skidor, pjäxor, stavar och kläder i samma väska?

Tack på förhand för alla svar!
/Q

Hej! Har samma väska och jag hade allt i samma väska, och det var inga konstigheter. På KLM går det som incheckat bagage, men med Lufthansa kan du checka in sportutrustning (skidpaket och pjäxbag) utöver ditt incheckade bagage.

Det är väldigt olika beroende på bolag. Bäst att kolla vad som gäller för just det bolaget. Vissa bolag vill ha extra betalt för att det är skidutrustning även om väskan klarar mått och vikt för ordinarie bagage.

Tillbaka
Topp