Flying v VS Camber brädor

michaeldana

Medlem
Tjena!

Har precis suttit och letat ny bräda inför kommande säsongen.:D

Har under hela mitt snowboard åkande åkt på en Camber bräda, Rome Manual 156W
Och den brädan jag fått upp ögat för är en Burton custom twin flying v.

Min fråga är..
Hur är det att gå från en Camber bräda till en Flying v bräda?
Det känns som att själva "Rocker" delen i mitten av brädan kommer göra att den känns jävligt fladdrig i lite högre farter.:/

Då jag åker i stort sett överallt så undrar jag lite hur den känns att glida ner för en svart pist i 50-60km/h?
Inte så skönt att få ett fladderhugg då liksom :/

Väldigt tacksam för svar!

Generellt sätt så tycker i alla fall jag att en REN Rocker inte är lika fartstabil som en camberbräda. Hybridrocker brädor är i alla fall enligt mig generellt fartstabila men det kan skilja lite beroende på modell. Tror dock ej att du kommer uppleva Customen med flying v modell som fladdrig.

Blev ett par Burton mission bindningar till. Har tänkt att pröva hela setupen lite styvare :)
Då jag hade Burton custom innan.

michaeldana sa:
Blev ett par Burton mission bindningar till. Har tänkt att pröva hela setupen lite styvare :)
Då jag hade Burton custom innan.
Hej!

Sitter i samma sits som du gjorde. Har åkt camber i hela mitt liv och är inte hemma i de nya profilerna som kommit.

Har du hunnit prova brädan? Hur tycker du den känns?

Upplever att den hugger lite lättare än en vanlig rocker, men värt det för stabiliteten och hur mycket hårdare man kan ta svängarna i högre hastigheter.

Hintar om att jag har en ny Burton Custom X i Flying V-utförande till salu på köp & sälj just nu om ngn skulle vara sugen ;)

Tillbaka
Topp