Flytt med vindsurfprylar -Hjälp!

Hej! Skidsäsongen är slut och nu är det dags att börja vindsurfa igen, i år ska jag göra en säsong på västkusten frågan är ju bara, hur ska jag få med mig brädan, seglet och bommen?
Notera att resan sker från Umeå ner till västkusten utan körkort, funkar bussgods? Eller är det dyrt att ta det på flyg? Och är det någon som vet hur mycket packning man får ha på tågen?
Flyttar om mindre än en månad så hjälp i frågan skulle uppskattas otroligt mycket!
Ses i sommar!

Det låter bökigt att köra en vindsurfsäsong utan bil, även när du är på plats. Det räcker ju att man bor ett par hundra meter från stranden för att det ska bli bökigt varje dag. Jag skulle ta mig en rejäl funderare på om jag inte skulle välja kite för en sådan säsong istället. Då är man iaf skapligt rörlig även utan bil. Jag är som info både vind- och kitesurfare och båda har sin charm beroende på förhållanden, men kite är oslagbart när det gäller att ta med på resa eller bara allt som har med transport att göra.

Sen är det nog iofs inga större problem, just när det gäller att frakta ner prylarna en gång. Ta en titt på www.surfzone.se. Där säljs det drivor med prylar och det skickas kors och tvärs, både brädor och segel. Det var länge sedan jag skickade någon bräda, men det är vanligt att man använder Bussgods som ombud, men oftast går så stora paket inte på buss då, utan de har ett samarbetsavtal med någon fraktfirma som tar det på lastbil. Mitt tips är att ringa DHL, Schenker och Bussgods och fråga vad det skulle kosta. Ange storlek och vikt på paketet, eller dela upp det i ett antal kollin och väg och mät dessa. Då får du snabbt reda på ett pris.

Jag vindsurfar mycket och framförallt i varberg. Kör ner till Stockholm imorgon (tisdag) och har plats i bilen. Kan ta med dina grejer, ner till Varberg går dock inte. hör av dig isåfall!

Supermkt tack för erbjudandet ShredTed!

Mitt svar till dej MnO, jag är arton år och jag ser inte livet utan körkort som något egentligen större problem, jag har ju hittills sen jag var tolv då jag började vindsurfa måsta släpa grejerna fram och tillbaka från där jag bor och stranden (ca 200 m,) ser det inte som något problem utan bara lite extra träning/uppvärmning! Imorn blir det en tur till mitt lokala bussgodsombud.

Trevli kväll pojkar!

Snödjup

Tillbaka
Topp