Flytta bindningar?

Ewestman

Medlem
Flytta bindningar?
Hej!
Jag köpte ett par nya skidor i våras,men ja tycker bindningarna sitter lite långt bak....

Därför skulle jag vilja ha dom längre fram...

Är det någon som vet nogot sätt , eller har något tips om hur man kan göra utan
att förstöra skidan?

Flytta bindningar?
det e väldigt svårt att göra det själv utan mall men det finns en guide (sök i forumet),

Jag skulle dock lämnat in skidorna till en affär/verkstad så att dom gör det för dom har sakerna som krävs för det. lycka till

Flytta bindningar?
Som Shine säger innan, det går att lämna in dem. Men jag skulle kanske valt att motivera inlägget med att de kan balansera bindningen på skidorna så rätt balans uppstår.

Sätt att göra det själv på: (som jag kan tänka mig):

-ibland går bindningen att flytta utan att borra och skruva. Det är enkelt...
-gå till en skidshop och fråga hur man skall göra så berättar de säkert, gå hellre till "pelles lilla längdskidaffär" än intersport(tyyp), pelle brukar i vanliga fall bry sig om sina kunder mer och förklara på ett enklare sätt då han anser att sina relationer till kunder är viktigare än att direkt kräma pengar ur dem. (Det är ju ingen som lämnar in barnskidor, det gör man ju hemma själv.) Tittat på biblioteket? (Om du bor i en stad där det finns i närheten...)

Flytta bindningar?
Se till att fylla igen hålen ordentligt så att de inte rostar alternativt kärnan ruttnar. Det görs bäst genom att fylla hålen med belagstång....alltså du smälter ner belagstång i hålen och får bort luft o fukt därifrån. Därefter borrar du nya hål och skruvar dit bindningen alternativt lämnar in skidorna till någon med mallar och rätt borr o låter dem göra det! Men som sagt var fyller du bara igen hålen ordentligt så är det inga problem med skidan!

Tillbaka
Topp