Återanvända Shift borrhål
Jag har fått ett par skidor borrade för shift med quiverkiller inserts, däremot vill jag inte använda shift pga en massa anledningar. Därför undrar jag nu ifall Salomon/Amer har någon binding som använder samma borrhål som shift? Jag fattar att shift har sitt lilla speciella mönster med den lilla runda "hylsan" fram till osv, men kanske finns det någon bindning som delar samma mönster för de 4 övriga skruvarna på framdelen, och samma mönster där bak. Det skulle iaf inte förvåna mig om det skulle vara så ur ett produktionskostnad perspektiv. Är det någon som möjligtvis har koll på detta?
Sen så är skidan även borrad för en ATK bindning med helicoil inserts, vilket gör det möjligt att återanvända dessa hål för en Atk. Dock är skidan ganska tung så helst vill jag inte slänga på en Atk heller då de ger mig helt fel ratio i vikt mellan skida och bindning. Här antar jag (till 99%) att atk hålen bara går att använda för Atk (fullt rimligt), men vill ändå slänga ut en chansning till fråga, ifall möjligtvis någon annan tillverkare skulle använda sig av samma mönster som Atk??
Är mån om att det går att borra skidan en 3:e gång men vill bara undersöka en smidigare lösning innan jag kör på det alternativet!
Sen så är skidan även borrad för en ATK bindning med helicoil inserts, vilket gör det möjligt att återanvända dessa hål för en Atk. Dock är skidan ganska tung så helst vill jag inte slänga på en Atk heller då de ger mig helt fel ratio i vikt mellan skida och bindning. Här antar jag (till 99%) att atk hålen bara går att använda för Atk (fullt rimligt), men vill ändå slänga ut en chansning till fråga, ifall möjligtvis någon annan tillverkare skulle använda sig av samma mönster som Atk??
Är mån om att det går att borra skidan en 3:e gång men vill bara undersöka en smidigare lösning innan jag kör på det alternativet!