Bastardquad
Ny medlem
Flytta ner till skidåkningen permanent?
Många har säkert läst inlägg här på Freeride av personer som uppenbarligen bor i Alperna året om (Hasse, tex). Bra skidåkning (så gott som) året om är ju drömmen för väldigt många på detta forum och därför tänkte jag att våra många utlandssvenskar i alpländerna kanske kunde tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter och (kort) berätta hur det kommer sig att de flyttade ner till skidåkningen och blev bofasta? Kanske kan det inspirera unga freeridemedlemmar att göra detsamma, vem vet?
Låt oss hålla oss kort. Jag kan gärna börja.
Jag är född 1974 och har gått i skolan länge (grundskola - gymnasium - högskola - universitet - forskarstudier). Jag ville verkligen säsonga men det fick alltid stå tillbaks för mina andra, mer "praktiska" amitioner. Too bad. Efter färdig PhD sökte jag dock ett jobb i Liechtenstein och fick det också. 20 minuter till skidåkning med 1000m fallhöjd och ändå ett betydligt varmare klimat än i Sverige, helt sjukt! :D Min erfarenhet är alltså att det aldrig är för sent, även om ni går i skolan länge; det går utmärkt att kombinera vanligt yrkesförvärv med intensiv skidåkning!
Alla ni andra "alpsvenskar", jag är väldigt spänd på era berättelser!
MVH
Daniel
Låt oss hålla oss kort. Jag kan gärna börja.
Jag är född 1974 och har gått i skolan länge (grundskola - gymnasium - högskola - universitet - forskarstudier). Jag ville verkligen säsonga men det fick alltid stå tillbaks för mina andra, mer "praktiska" amitioner. Too bad. Efter färdig PhD sökte jag dock ett jobb i Liechtenstein och fick det också. 20 minuter till skidåkning med 1000m fallhöjd och ändå ett betydligt varmare klimat än i Sverige, helt sjukt! :D Min erfarenhet är alltså att det aldrig är för sent, även om ni går i skolan länge; det går utmärkt att kombinera vanligt yrkesförvärv med intensiv skidåkning!
Alla ni andra "alpsvenskar", jag är väldigt spänd på era berättelser!
MVH
Daniel