Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Flytta till Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 990675"><p>mitt råd: flytta inte dit, såvida ni icke är (eller inte har några problem med) reinfeldts lakejer. nej, våga & satsa lite högre, är mitt råd. en alpby, eller lite närmre geografiskt; gedigen plats i norge med närhet till sköna berg. </p><p></p><p>dock bör tilläggas att de flesta i åre i grunden är vanligt hederligt folk: småbarns-familjer, förvärvsarbetare etc. dock präglas mycket i byn av de högervridna (eller önskvärda sådana iaf), och med-följande socialt osäkra, vindar som dessvärre har blåst i vårt land sedan det i politiken säreget media-tränade & mentalt stressade anletet fick sitt ansikte utåt (vi kan kalla de för gräddan av svenssons materiella mumbo-jumbo/förljugenhet). detta i kombination med vilsna ungdomar i regnbågens alla färger, samt jämten å dennes högst tveksamma inställning till att bjuda till (men framför allt deras, i generationer ned-ärvda, märkligt snedvridna s.k. stolthet). </p><p>förvisso, stunder kommer att komma av eufori uppe på skutan den fina, såvida ovanstående variabler har lämnat ert tanke-centra för stunden. men i det stora hela så kan åre-dalen alltså enklast beskrivas med ett ord: oro.</p><p></p><p>alltså (obs!): tänk om, och gärna klarare ang. er flytt. </p><p></p><p>men, nu är det jul. därför skall jag lägga vapnen åt sidan, ta en sipp glögg och minnas tider av mer frid-fullhet, värme och solidaritet. brusfritt (ej läsk) åt folket!.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 990675"] mitt råd: flytta inte dit, såvida ni icke är (eller inte har några problem med) reinfeldts lakejer. nej, våga & satsa lite högre, är mitt råd. en alpby, eller lite närmre geografiskt; gedigen plats i norge med närhet till sköna berg. dock bör tilläggas att de flesta i åre i grunden är vanligt hederligt folk: småbarns-familjer, förvärvsarbetare etc. dock präglas mycket i byn av de högervridna (eller önskvärda sådana iaf), och med-följande socialt osäkra, vindar som dessvärre har blåst i vårt land sedan det i politiken säreget media-tränade & mentalt stressade anletet fick sitt ansikte utåt (vi kan kalla de för gräddan av svenssons materiella mumbo-jumbo/förljugenhet). detta i kombination med vilsna ungdomar i regnbågens alla färger, samt jämten å dennes högst tveksamma inställning till att bjuda till (men framför allt deras, i generationer ned-ärvda, märkligt snedvridna s.k. stolthet). förvisso, stunder kommer att komma av eufori uppe på skutan den fina, såvida ovanstående variabler har lämnat ert tanke-centra för stunden. men i det stora hela så kan åre-dalen alltså enklast beskrivas med ett ord: oro. alltså (obs!): tänk om, och gärna klarare ang. er flytt. men, nu är det jul. därför skall jag lägga vapnen åt sidan, ta en sipp glögg och minnas tider av mer frid-fullhet, värme och solidaritet. brusfritt (ej läsk) åt folket!. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Flytta till Åre
Tillbaka
Topp