Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flytta till Österrike med små barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1267708" data-attributes="member: 175247"><p>Ja, det är inte exakt Avista kursen, det skiljer väl ett par ören på en Euro. Men det är väldigt mycket bättre än det stora flertalet Bank-MC kort med 1,5-2% påslag.</p><p>Nordeas Everydaycard MC är ett intressant kort som har 1% kontantåterbäring på alla inköp (Sverige och utomlands), ingen återbäring på kontantuttag såklart. Valutapåslag här är 1,55%, alltså 0,55% i praktiken. Använder detta kort till allting här hemma.</p><p>Jag resor ofta utomlands och använder då alltid mitt Santander Visa med 0% valutapåslag.</p><p></p><p>Har aldrig haft problem med det.</p><p>Pengarna står iofs inte så länge på kortet heller.</p><p>Att tänka på när man åker utomlands är att först göra kontantuttaget innan man gör andra köp på kortet. Gör man transaktionerna i fel ordning så ligger man ju på krediten när uttaget görs, och då debiteras automatiskt ränta fram tills månadsfakturan kommer.</p><p></p><p>Vad man aldrig ska göra är att kontantväxla på Forex, de har rena rånavgifterna där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1267708, member: 175247"] Ja, det är inte exakt Avista kursen, det skiljer väl ett par ören på en Euro. Men det är väldigt mycket bättre än det stora flertalet Bank-MC kort med 1,5-2% påslag. Nordeas Everydaycard MC är ett intressant kort som har 1% kontantåterbäring på alla inköp (Sverige och utomlands), ingen återbäring på kontantuttag såklart. Valutapåslag här är 1,55%, alltså 0,55% i praktiken. Använder detta kort till allting här hemma. Jag resor ofta utomlands och använder då alltid mitt Santander Visa med 0% valutapåslag. Har aldrig haft problem med det. Pengarna står iofs inte så länge på kortet heller. Att tänka på när man åker utomlands är att först göra kontantuttaget innan man gör andra köp på kortet. Gör man transaktionerna i fel ordning så ligger man ju på krediten när uttaget görs, och då debiteras automatiskt ränta fram tills månadsfakturan kommer. Vad man aldrig ska göra är att kontantväxla på Forex, de har rena rånavgifterna där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flytta till Österrike med små barn
Tillbaka
Topp