Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flytta till Österrike med små barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tälja" data-source="post: 1280681" data-attributes="member: 177903"><p>Hej</p><p>Trevlig läsning!Vi gjorde likadant för snart 7 år sedan. Jag och min fru sålde rubbet tog katten med oss och flyttade till Mayrhofen.</p><p>Vi är båda från Boden men bodde länge i Helsingborg( dåligt med skidåkning där)Vi</p><p>trivs förträffligt här bästa vi gjort åker skidor över 100 dagar/år( vi är pensionärer)har två kabinbanor i byn och Hintertux en halvtimme bort! I Zillertal bor inte många svenskar så vitt jag vet men vi har integrerat oss bra här mycket pga att vi pratar flytande tyska och jag jobbar deltid som skidlärare så alla i byn vet vilka ”die alte Schweden” är.Vi kan väl se om vi kan få kontakt vi är lite då och då i Innsbruck och åker till Stubai , Axamer, Tulfes mm.</p><p>Tips köp( har ni kanske)Tirol Snowcard gäller i hela Tirol 92 skidorter!!</p><p>Min mail är <a href="mailto:alaska.bltd@gmail.com">alaska.bltd@gmail.com</a></p><p>Skidhälsningar Åke Brander</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tälja, post: 1280681, member: 177903"] Hej Trevlig läsning!Vi gjorde likadant för snart 7 år sedan. Jag och min fru sålde rubbet tog katten med oss och flyttade till Mayrhofen. Vi är båda från Boden men bodde länge i Helsingborg( dåligt med skidåkning där)Vi trivs förträffligt här bästa vi gjort åker skidor över 100 dagar/år( vi är pensionärer)har två kabinbanor i byn och Hintertux en halvtimme bort! I Zillertal bor inte många svenskar så vitt jag vet men vi har integrerat oss bra här mycket pga att vi pratar flytande tyska och jag jobbar deltid som skidlärare så alla i byn vet vilka ”die alte Schweden” är.Vi kan väl se om vi kan få kontakt vi är lite då och då i Innsbruck och åker till Stubai , Axamer, Tulfes mm. Tips köp( har ni kanske)Tirol Snowcard gäller i hela Tirol 92 skidorter!! Min mail är [email]alaska.bltd@gmail.com[/email] Skidhälsningar Åke Brander [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Flytta till Österrike med små barn
Tillbaka
Topp