För lite snö??

ostlund

Ny medlem
För lite snö??
Ingen som råkar vara i Chamonix just nu?? Jag ska åka ner en sväng nästa vecka, men det verkar vara väääldigt lite snö? Eller är det så att det kanske är tillräckligt??

//jacob

För lite snö??
Enligt chamonix.com så är det 60 cm i dal och 90 cm på toppen...drygt 60 % av systemet öppet.......så det e väl ok men inga hav a v snö kanske......skumt förresten att tv4.se hävdar att chamonix inte har en snöflinga....litar dock mer på chamonix.com...ska ned dit själv v9 och håller tummarna för massiva snöfall

För lite snö??
Fick ett mail från Junior idag som (gud förbjude) befinner sig på plats:
"nu ar jag nere i Chamonix och har ar allt bra forutom att det inte finns nagon sno."

För lite snö??
Var nere i Val Thorens förra veckan med nya skidor.

Dom är inte nya längre.

Otur-Olle

För lite snö??
Mejlade lite med freeride.nu:s "skibum" som är där nere och hon sa att det såg riktigt illa ut... Ska också ner v.9. Lite hopp har jag fortfarande kvar. Dock mycket lite.

Dr. Snö; Besvärad.

För lite snö??
har daglig mail kontakt med en kompis som befinner sig på plats i chamonix o om jag har förstått det rätt har det blivit en hel del afterski och playstation, och en hel del mindre åkning... pga att det inte har varit så lite snö där sedan 1964...

För lite snö??
Verkar nu i detta läge som om man kanske ska ställa in... tråkigt att bara glida i en bracke i 9 dagar... fast å andra sidan får man ju mer tid till afterski!

//Jacob

För lite snö??
Kanske dumt att ta den diskussionen då, men vilka afterski- och partyhak är det som gäller nu då? I brist på snö är det ju som sagt det som tar över... Var hänger bummarna? Var hänger turisterna? Jag vill veta... Ämnet är oundvikligt.

Dr. Snö; frågvis.

För lite snö??
Du har säkert anat att läget är kritiskt i Chamonix, jag kan bara instämma. Jag var där för 2 v. sedan & det var dåligt redan då. Sedan dess har det inte snöat så jag kan bara tänka mig hur det är nu. Jag hade precis som Otur-Olle tagit med min splitter nya utrustning, den fick lämnas in & hel "repareras"..inte helt kostnads fritt.

Jag hoppas för din skull att det hinner snöa till avresan. Själv ska jag till Italien nästa vecka & det ser inte heller för ljust ut.

Anna

Tillbaka
Topp