Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För mjuka pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Larsus" data-source="post: 187785" data-attributes="member: 57573"><p>Åker du pist ska du ha styv pjäxa. Race pjäxorna sitter som gjutna, men inget du har på dig en hel dag. Sedan har vi Freeride pjäxor som är mjukare. Om man jibbar ska man även då ha en mjukare pjäxa. Men en mjuk pjäxa innebär inte att den sitter löst, det är konstruktionen som är mjuk. Styva pist pjäxor tror jag även har lite mer "lutning" framåt, med andra ord gjorda för en ihopkrypen stil som passar för carving svängar och fart.</p><p>Rätta mig gärna om jag har fel, är ingen pjäx expert. </p><p>Det finns många artiklar om att välja rätt pjäxa, bla här på Freeride. Men om man nu inte är någon expert så finns det många pjäxor som uppfyller båda kraven. Annars finns det bara ett alternativ, 2 olika pjäxor. Men då ska du även ha 2 par olika skidor mm. Att köpa en race pjäxa till friåknings skidor resp tvärtom är nog ingen höjdare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Larsus, post: 187785, member: 57573"] Åker du pist ska du ha styv pjäxa. Race pjäxorna sitter som gjutna, men inget du har på dig en hel dag. Sedan har vi Freeride pjäxor som är mjukare. Om man jibbar ska man även då ha en mjukare pjäxa. Men en mjuk pjäxa innebär inte att den sitter löst, det är konstruktionen som är mjuk. Styva pist pjäxor tror jag även har lite mer "lutning" framåt, med andra ord gjorda för en ihopkrypen stil som passar för carving svängar och fart. Rätta mig gärna om jag har fel, är ingen pjäx expert. Det finns många artiklar om att välja rätt pjäxa, bla här på Freeride. Men om man nu inte är någon expert så finns det många pjäxor som uppfyller båda kraven. Annars finns det bara ett alternativ, 2 olika pjäxor. Men då ska du även ha 2 par olika skidor mm. Att köpa en race pjäxa till friåknings skidor resp tvärtom är nog ingen höjdare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
För mjuka pjäxor?
Tillbaka
Topp