För mycket snowboard i Richter

CT68

Ny medlem
Jag tycker att det är på tok för mycket snowboard i Richter. Dags att släppa fram skidorna lite mer! Vad sägs om att helt och hållet skrota allt snowboardrelaterat i Richter och satsa på lagg till 100%? Inget ont om snowboardåkare, men skidor är ju bara så mycket häftigare och roligare.

Tack och adjö.

Eeeh, hallå "snowboardmagasinet richter"... du kanske mer ska vara glad över att det över huvudtaget är något skidåkande i programmet då det är just ett snowboardprogram.

Jag tycker det är alldeles för mycket skidåkning på TV. Dags att släppa fram sånt som jag tycker är roligt lite mer! Vad sägs om att helt och hållet skrota allt skidrelaterat och satsa på sånt som jag tyker är roligt till 100%? Inget ont om skidåkare, men sånt som jag tycker är roligt är ju bara så mycket häftigare och roligare.

Hmm, nu kommer ordmärkaren i mig fram... Haha...

Nå, det heter numera "Snowmagasinet", allt för att självklart appellera till så många tittare som möjligt...

Jag håller med Thovex, om man döper om hela paketet från Snowboard till just Snow för att kunna ha med "ALL" snöralaterad aktivitet, bör de också försöka blanda korten litet bättre... Menmen, man kan ju inte få allt...

MVH,

M.Jinnai

Det är ett jävla skitprogram med programledare/producenter som ligger 10 år efter i tiden och tror att snowboard är nytt, häftigt och ballt, samt att de själva är jättehippa och ungdomliga.

Bara för att klargöra - Jag har inget emot snowboard, kör själv lite.

Men Richter har ju bara snowboard hela tiden. Och någon storabergsåkning är det inte tal om ens för snowboard. Hur mycket visade de från VM i extremåkning? 5 sekunder på Sverre och lika länge på en duktig gammal brädåkare. Sen blev det världscup i bigair, halfpipe och parallellslalom (allt på bräda) i 20 minuter, precis som vanligt!

Ärligt talat - Hur jävla kul är det att se en snowboardåkare göra en 900 för femtioelfte gången i något jävla gupp tillverkat av en traktor och fyllt med en miljon fula reklambanderoller. Speciellt när man sen får höra att en svensk tjej vunnit skicross i X-games, men inte får se några bilder från det...

När får vi se något informativt om t.ex laviner istället för att höra någon säga att laviner är farliga.
-Vi vet väl för fan att laviner är farliga!!!

Nä, ska det bara vara snowboard får de fan döpa om det till "Snowboardmagasinet Richter". Och för den delen - Vad fan är "Snowmagasinet". "Snow" är ett engelskt ord. "Magasinet" är ett svenskt ord. Tror de att de är häftiga när de skriver "Snow" istället för "Snö"???

RICHTER SUGER!

Tobbe101, En undersökning har gjorts på just detta där 85 % av alla skid/snowboard -åkare tycker det är häftigt att blanda engelska och svenska.

Va? Serious? Fan shit alltså! 85% Nu känner man sig ju totally jävla old... (Är det coolt att skriva så?)

Nja nu är man ju 25, så jag fortsätter nog försöka vara språkligt korrekt för egen del. Annars blir jag antagligen lika löjlig som programledaren i ovanstående program...

hela richter känns ganska B... va fan e det för jävla musik t.ex??! sån musik man har hört på radio nåra hundra ggr typ... kan dom inte komma på nått eget!? och när han hyland snackar så hackar hela bilden jämt:S
det e ju inte så jätte kul å bara kolla på brädåkning heller... dom hade lixom bilder från samma tävlig i två program.... kasst!!

jag tycker som många andra att det är för lite skidor men, musiken med red hot chilipeppers i börjar är riktigt bra!

Upplägget är förskräckligt på richter. kanske dock fel forum å gnälla på så jag låter bli :)

(inte för att jag gilar snow board åkare dom e mäst i vägen men) DET ÄR JU ETT SNOW BOARD MAGASIN!!!!!!!! Bötre att ficksa ett nytt program med 100% skidor :)

jag tycker att dom borde ta bort slalom i snowboard från richter
och lägga till någon skid tävling
dte e ju inte specielt många som vill se slalom

Jojo_92: Om vi nu ska vara såhär raka mot varann så skulle jag vilja påstå att jag varken gillar dig eller din stavning.
Dessutom så tror jag alla skidåkare här lackar bara för att svt har insett att snowboard är sååå mycket roligare och intressantare än skidor och därför valt att ägna programmet mestadels åt det.

Dallle: För vanliga slalomtävlingar ser man ju knappt i TV som det är??
Tycker att det är skoj att paralellslalom för snowboard för en gångs skull blir uppmärksammat, som sagt så är TV full med vanlig slalom som det är så att de skulle ta med det också i Richter vore ju knasigt.
Däremot så vore det skoj med mer boardercross och skiercross, det ser man inte ofta i övrigt.
Och givetvis mer extremåkning, lössnö får man aldrig för mycket av.

För att vara lite mindre pessimistisk än alla andra så får jag väll säga att jag tycker att richter är det bästa alternativet vi dödliga med skogstv har. det enda jag tycker kunnde vara bättre skulle va om de anlitade riktigt folk för å recensera filmer och inte några j**la filmrecensenter från svt som aldrig har stått på varken skidor eller snowboard.. således vet de inte ett skit vad de snackar om.. en femåring skulle lika gärna kunna sitta där och måla streckgubbar och göra jobbet bättre..

jag håller med om att det är för mkt snwbrd och ska dom kalla det "snömagasinet" så får dom allt peta in lite mer skidor, telemark och skotercross/fsx
Men det finns ju fler kanaler som bevakar udda extremsporter

hela richter e fel, snowmagasin som visar mer skateboard än skidor!!
det tog ju längre tid för dom att berätta att slalomskate wm kommer till stockholm än att d vatt
X-games, US open vet dom inte va d e men 20 min big air från ryssland sänder dom
det heter snowmagasinet så skippa snowboarden och satsa på skidor fullt ut, där finns en mycket större publik
vi får nog vänta 10 år till innan hyland upptäckt att skidor är i särklass störst

Visst kan jag hålla med om att det visas lite skidor jämnfört mot snowboard, men sen får man tänka på vad för snowboard dom visar. Om dom tog bort slalom och kortade ner vm-inslagen lite så skulle dom kunna stoppa in mer skidåkning och roligare snowboard. För hur många av oss tycker om att se/lyssna på en kille som kör snowboard i tights i en kvart? Och världscupen i bigjump, det är en spin to win tävling, jag vet i princip vad vinnaren kommer ha gjort för trick innan dom berättar det. Så varför inte kasta in lite mer från gatorna istället, lite reportage om stadsåkning mm. Nu har jag sagt mitt, peace..

poi
finns ju olika grenar inom skidsporten som definitivt räknas till extremsporter
och det är ju dom grenarna som är kul.
Jag är en friåkare som hellre slår en volt utför en klippa än att käppåka slalom(vilket ev kan räknas som en folksport mtp anja o ingemar stenmark mfl)

Håller definitivt med om att det är på tok för mycket snowboard i richter. Det heter ju trots allt SNOW(inte något board efter)MAGASINET. De talade om att Jon Olsson kom 3 i en tävling i x-games, men inga bilder visas utav det. Så fortsäter det med snowboard slalom eller något liknande...

Mer skidor i richter!!

Ja asso jag tycker att alla i det här forumet slutar kolla på richter. Då kommer tittarsiffrorna sjunka med ca 70% och de kommer: a) Lägga ner programmet. b) Analysera varför ingen kollar längra. c) Någon på Richter-redaktionen söker på ordet Richter på Google och hittar denna tråden och vips så har vi "Skimag. Richter"

Förra richter fick jag rycket på: 10min från parallelslalom där bästa svensk kom till 1/8 final tror jag, sen va det "Jo just det, Jon Olsson kom 3a i slopstyle o superpipe i X-games"

Nej, Freeridemembers unite! Sluta kolla på richter eller starta en namninsammling =)

what the fuck?

Ni sitter här och snackar om typ att richter är jävla program som suger balle och det ska vara med skidor... tjata tjata tjata.. hmm gör något gå och knulla upp redaktions chefen för richter men sitt för fan inte på ett forum och gnäll som nån jävla kille som ska få status för han hatar allt och alla..

Och om ni tycker skiten suger kolla inte på den.. men alla här inne sitter väl kåta som fan och väntar på att det ska komma varje vekca för att ni kan kritesera skiten..

Håller med helt och hållet... mer skidåkning vill vi ha och parallellslalomen i snowboard kan det inte vara många som kollar på. jag har mailat svt redaktion ang ritcher samt länkat till den här tråden så att de kanske kan förstå vad tittarna vill se:P

Instämmer! Det finns ju inget program förutom Richter som handlar om skidåkning utom slalom, super-g etc. och när Richter sen väljer 95% bräda blir man ju lite matt... De hade ett reportage om Chamonix för nåt år sen, men då handlade det nästan mer om frisör-yrket än om exempelvis stora-bergs-skidåkning.
Nej, ett "recept" till Richterredaktionen: Lägg lika mycket krut på det mesta som har med snösport att göra. Ta med extrem-skidåkning, stora-berg och jibbing i lika hög grad som tävlingar på bräda (och förläng då helst programmet till i alla fall 45 min) så vinner ny mycket sympati... i alla fall från mig!

Men för övrigt... Vad finns det mer att titta på på TV? Vad har hänt med exempelvis Viasat Sport? De körde ju 2Plank tidigare, eller?

skidor enligt mig är göran 43 med familjen..
gammalt tråkigt och samma gamla jävla visa..

du säger att det är mkt bräda på TV?

HALLÅ va fan kolla vasaloppet.. hur jävla skoj är det att sitta och glo MINST 5 timmar på ett par skidor.. fram med brädan och kör så det ryker!

är det nån som vet om "2plank tv" fortfarande går på viasat sport1? D va ett riktigt trevligt skidprogram, och inte me nån jävla snowboard..

fan sluta gnälla nu å gör nånting åt de..fösök få fram ett eget skidprogramm så e ni vel nöjda...håll käft å ta av de som bjuds..

Tillbaka
Topp