För små bindningar

M0rm0r

Ny medlem
För små bindningar
hur fan kan salomon göra bindningar som inte passar stora fötter . det finns pjäxor som passar mina båtar men inte bindningar .

För små bindningar
Jag antar att du menar Salomons pilotsystem. Där finns det max- och minmått för sullängden. Du får helt enkelt välja en skida med traditionell infästning av bindningen. Då kan du ju få i en pjäxa som är en meter lång utan problem.
Vill du ändå ha en skida med pilotbindning kan du höra med Salomon om det går att fixa en pilotplatta där du kan borra egna hål. Jag har en skida med sådana plattor. Skruvar jag av bindningen finns det fyra förborrade lägen och tillräckligt med plats för att borra eget om inget av dessa lägen skulle funka. På tex årets AK Rocket Pilot undrar jag om det inte går att skruva loss bindningen och flytta isär delarna. Jag är osäker, men det ser iaf ut så.

För små bindningar
ett par bindningar kan aldrig bli för små. Man flyttar ju bara bak eller fram ena delen av bindningen.

För små bindningar
det är ju ett par ak rocket nya modellen som jag har och killen som skulle montera bindningarna sa att mina pjäxor 346mm är för stora för pilot systemet

För små bindningar
Hur sitter bindningen fast i pilotplattan egentligen? Det ser ju ut som det är en något ombyggd 9.14 (bla med annan längdjustering) som är skruvad i plattan. I så fall kan det ju inte vara några problem att flytta isär bak- och framdel någon eller några centimeter. Plocka av pilotplattan och kolla hur det sitter ihop.

Tillbaka
Topp