för små sulor

Aspens

Medlem
för små sulor
Hej.

Igår va det äntligen dags att damma av och testa skidutrustningen igen, dock va detta inte lika kul som planerat....

Mina formgjutna sulor är för korta, kan flytta fram sulan ca. 5 mm, vilket gör att det blir en glipa mellan häldelen på sulan och pjäxan, vilket jag tycket att jag känner av, framförallt nu när jag vet det...

Sulorna är köpta med pjäxorna och jag ar haft pjäxorna i två säsonger, tyckte att dom vart snudd på korta i början också men inget som jag tänkt mer på då.

Är detta normalt, att typ pjäxan töjer sig och därmed blir blir det mer plats eller borde jag försöka klaga?

Snöiga hälsningar
Mattias

för små sulor
Tack för snabbt svar och det kan va en lösning att prova, dock känns det som att det blir alldeles för mycket kraft när man tvingar ner foten i pjäxan för ett kardborrband, men ska försöka testa

för små sulor
Är det Conformablesulor? Isf kan du lätt töja dom 5 mm i tårna. Ta en värmepistol o dra lite bara. Se bara till så att hålfoten hamnar rätt.

för små sulor
Eftersom dom är formjutna efter pjäxan och är i fint skick känns det väldigt onödigt att köpa nya, men ska ringa alpint och se vad dom har att säga, men värma och dra känns som en bra lösning om man kan få det rätt...

för små sulor
Åkte in till Alpint och där gjorde dom ett par nya sulor utan kostnad och allt gick supersmidigt!

Ett stort tack till Alpint, kan varmt rekommenderas!

Tillbaka
Topp