för varmt med dunjacka?

marux

Medlem
för varmt med dunjacka?
Har planer på att köpa en fodrad jacka i vinter, brukar nämligen alltid frysa när jag åker (det är fan -22 i Åre om vintern) utom på påskloven då...

många säger dock att det blir jäkligt varmt med dun, men människor är väll olika, vi håller inte värmen lika bra och liknande. När det blir dags att hika upp i pudret så lär det bli varmt, men då öppnar man ju isoleringen och blixtlåset en smula.

Någon som brukar frysa mycket som kör med dun och vet hur det är?

för varmt med dunjacka?
Jag körde dun i vintras.. det var fett varmt... m,en skönt när det blev lite kallare ute!.. så är du frusen av dig så passor nog dun bra!..

för varmt med dunjacka?
jag tycker du ska ha en dunjacka och en vanlig, så kan du kolla på termometern eller väderlägsrapporten innan du drar ut och åker och välja vilken jacka du ska ta utifrån det...

för varmt med dunjacka?
HAHA nej jag kör med dun och det går fett bra ;) och du behöver ju inte ta på dig fett mycket när det är soligt?:D

för varmt med dunjacka?
Åker du mest lift och park så funkar væl dunjacka, men ska du børja hika så kan du ju rækna med att behøva ta den av dig!

för varmt med dunjacka?
adamhermanson sa:
det säger välk sig själv hur varmt det blir det är inte direkt en jacka som andas
Nja, oftast ær væl dunjackors yttertyg bara vattenavisande, dvs. dom har bættre egenskaper før att slæppa igenom fukt æn t.ex. Gore-tex. Plus att dunet drar åt sig fukt som fan, klumpar ihop sig och værmer nada.
Så adamhermanson, varmt blir det fast det beror inte på att jackan inte andas...

för varmt med dunjacka?
Tycker det är bättre att klä sig i lager, man kan ju anpassa mer då. Ta av & på sig efter behov, det kan man inte på samma sätt med en dunjacka :)

för varmt med dunjacka?
.. kör du med dunjacka... inga problem..

jag körde med ett tunt underställ, en skön T-shirt (som andas) och min sköna dunjacka.. min sköna dunjacka har sånna dragkjedjor i armhålan typ å jag kör alltid med dem öppna.

sen när man blir lite varm så öppnar man bara blixtlåset fram eller tar av sig mössa i en minut.. inga problem..

skönt som f*n att landa på ryggen blir det också.. :)

kör med dunjacka du

/Pinn

för varmt med dunjacka?
jag körde med dun i vintras. jag blir lätt varm å här jag bor är de itne så kallt om vintrarna, men ja tyckte de inte vart så jävla varmt när man åkte, men de blev ju en bastu i jackan när man började gå upp och ner vid rails osv.. och ja tycker dun är riktigt snyggt så kör på det du ;)

för varmt med dunjacka?
Jag kör inte med dun själv för jag är inte så frusen av mig...Brukar ha underställ och en vindjacka bara, om det är riktigt kallt så blir det en flis också. Men jag kan tänka mig att det blir klumpigt med dun.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp