Förberedelser inför vintern

Duderino

Medlem
Skidorterna börjar öppna i Sverige men bor lite off (Stockholm) så kommer nog som vanligt inte att åka utför förrän i mellandagarna. Ca en månad kvar alltså.

Vad gör ni i väntan på att få åka utför igen?
Barmarksträning med backlöpning och knäböj
Sträckläser skidforum
köper ny utrustning på nätet
hänger i skidbutiker
läser böcker
går en lavinkurs

annat? Hjälp mig att göra väntan meningsfull! Sjunker allt djupare ner i ett osunt Premier League-missbruk.

Håller liv i träningen. Efter lång tids knästrul så börjar jag kunna lägga på på mark och benpress igen.

Testar min nya Lenz 6.0 Heat socks med RCB-1800 batteri till mina halvt förfrusna fossingar.

Drömmer om månader av tjänstledigt och stora resor.

Inväntar försäsongsåkning i Norge om covidgudarna är med oss.

Kommenterar för många trådar :).

Livet är det som pågår mellan skidresorna ... Personligen hänger jag här, på snowheads, studerar skidorter på fatmap, rekar skidgear, drömmer mig bort helt enkelt. Ännu har jag inte hittat ett fritidsintresse/livsstil som är lika intressant som skidåkning.

Om jag skulle vinna massor av pengar så skulle jag inte köpa flådiga bilar osv, jag skulle följa snön helt enkelt. Drömmen om vinter året om med skidåkning på både norra och södra halvklotet 😆😅

Hjälp mig att göra väntan meningsfull! Sjunker allt djupare ner i ett osunt Premier League-missbruk.

Jag hör ditt desperata rop på hjälp från avgrunden. Lägg genast ner fjärrkontrollen och follow me
  • Gå till gymmet och letar efter obskyra muskler som lika gärna kan få träningsvärk nu som dag 2 - 5 i första skidveckan samt göra likaledes obskyra balansövningar för att hålla sig på snön istället för i den.
  • Leta på tuben (alltså den på nätet, inte spårvagnarna som ni har grävt ner i huvudkommunen) efter tränings och instruktionsvideor att sträckkolla in absurdum.
  • Krydda med ett gäng insta-flöden med skidpepp för att inte tappa målbilden.
  • Prylnörda och handla till sig själv och familjen samt tipsa vänner och bekanta om vad de verkligen borde köpa, oavsett om de vill det eller ej.
  • Ta fram alla skidprylarna och kolla status på dem så att det inte har hänt något sedan senast de var framme - för en månad sedan.

Undrar om det händer ofta där att det snöar i Juli ... fantastiskt i så fall!
Är naturligtvis inte "standard", men jag har varit med om det flera ggr i både Hintertux och Zermatt (från Midsommar och fram till början av Juli).
Videon är tagen den 2 juli i år.
Snön kom dagen innan och då åkte vi medan det snöade och var mulet, snön var riktigt fin ca 20-25 cm och lös.
Dagen efter var det strålande väder, och snön naturligtvis lite blötare. Men det "surfade" fint.:)

Senast ändrad:
Tja, vad gör man för att stå ut? Mitt knep är att valla skidor och åka till Vemdalen för skidtestarweekend på torsdag denna vecka..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp