Förbjud svenska ungdomars resor till alperna

KaptenStofil

Ny medlem
Nu får det väl ändå vara nog!

Hur länge ska diskussionen om svenska ungdomars dekadenta liv i de centraleuropeiska alperna få fortgå på Freeride? Personligen så tycker jag att det är högst olämpligt att fylla ett annars så bra forum för skidans främjande med alla dessa frågor om vilken ort man ska vistas i, hur man får arbete på någon av dessa orter och liknande (ja, ni som följer forumet vet ju vilken typ av inlägg som dominerar för tillfället).

Om Sveriges ungdomsminister kunde ta i med hårdhandskarna och förbjuda den här säsongsverksamheten och istället upprätta skidläger på fina gamla hederliga orter så som Vålådalen och Storlien för alla dessa vilsna ungdomar. Då skulle vi slippa alla dessa inlägg och stället kunna hålla oss till kärnämnena för det glada utövandet av skidåkning.

Med hopp om bättring,

Men vad är egentligen ett forum?
är det inte som en mötesplats där du ska kunna diskutera och ställa frågor till varandra?

Sen kan det vara jävligt jobbigt med såna trådar som kommer upp och upp igen.. men det är sommartrådarna innan sässongen har börjat., Samtidigt som dem här trådarna är tråkiga från början så kan det alltid komma någon person som drar något ironiskt svar och jag skulle hellre ha många skitrådarn än inga trådar alls..

ps. Ditt namn passar verkligen din personlighet.

Ala får väl ha sin egen livstil, forum är just till för disskussioner... aja... Dewt är väl bra att man söker jobb o får jobb alla får ju faktiskt inte ens jobb hemmma i sverige.

en till sak du ha rvarit medlem en dag så hur vet du det.. du kanske sökt men de gills inte.. du har ju då aldrig varit med om att de e sånan överallt i forumet förutom när man söker.. vad fan menar jag

yeah nån som håller med mig inte är emot mig:D

kan vara så som jeppe säger att de e nån som gjort ny frö att ja inte våga säga på sin andra.. men driva med oss e också et alternativ somsagt hmm:S

HAHAHA fy fan va kul. Åh nej! Kapten Stofil går lös igen! Kom igen Robin hopp in i batmobilen!

Men å andra sidan har faktiskt stofilen en poäng, forumet är ganska tråkigt så års. Ser fram emot vintern då de riktiga debatterna kommer igång.

Hej tänkte bara fråga om någon vet hur man får tag på jobb och boende i St:Anton? Eller vilken ort är hetast i år? Jag kör med JL-kläder för det har Jon!

August_Ahlnas, Jibbare, festival_FREAK, killabe, Sandgren2 och JEPP_E:

För tusende gången drar ni en j*vla pajkastning i en tråd igen, HELT UTAN ATT HA FÖRSTÅTT FRÅGESTÄLLNINGEN I TRÅDEN ELLER ENS SVARA PÅ DEN!

Till vilken nytta?
Ni har ju uppenbarligen inte förstått att KaptenStofil har skapat en ironisk tråd och försöker dra igång en rolig diskussion...

Frågan är bara varför man måste skapa en nya användare bara för att ladda iväg en ironi-salva...

Dr. Snow - för ett rakryggat Freeride!

Till de centraleuropiska alporter bör vi också räkna den i sverige belägna fjällbyn Åre. Exploateringen av denna tidigare så gemytliga by har lett till att den i dags datum mer liknar en alport än en svensk fjällby (mer om detta i ett senare inlägg). Det är sorgligt att läsa alla dessa inlägg om hur ungdomar planerar att leva det så kallade skidluffarlivet i den numera högst kommersialiserade fjällbyn som är helt utan gangn för det svenska samhället.

helt rätt dr snow. skall man säga något man egentligen inte tycker så skall ju stå för det =/

för övrigt tycker jag att vi skall återgå till läderpjäxor och skippa alla nymodigheter som plast, metall och smör.

Vad hände med den ironiska generationen? 80- och 90-talisterna verkar ha influerats av den allmänna germanska och franska nivån på ironi. Månde ett verk av frekvent resande till utländska fjäll. Självfallet bör alpresor i alla dess former förbjudas. Vad är meningen med att åka till alperna, vi har ju både snö och fjäll här hemma? Spriten är dessutom oftast billigare och renare i Norrlands inland. STF har schyssta resor som alternativ till Lion och Langley på sportlovet.

Jag ber om ursäkt för syftningsfelet. Jag avser att det är skidluffarlivet som är utan gangn för det svenska samhället.

Men om pengarna som omsätts i Åre verkligen kommer samhället till nytta kan bli ett framtida inlägg.

Ja det är ju i högsta grad invånarna i Åre som tjännar på det genom ökade arbetstillfällen och helt unikt tillfälle för nystartande av företag... :P eller har du ngn annan konspiratorisk teori om pengarna? Kanske snömannen tog dem från dig?

ja vilka som tjänar pengar på det beror ju delvis på vilket nationalekonomiskt synsett man har. miljöaspekten är en annan sak att fundera på.

Jepp, jag håller med.. förbjud ungdomarna att resa till alperna.. och åre.. Förbjud även turister och nybörjare att åka dit. Dom är bara ivägen..

Kan man inte förbjuda alla under 25 att åka skidor över huvudtaget eller??

Stofil(och alla ni andra som förstår er på humor på hög nivå),

Underbart!!!!!!

Men det är absolut inte upp till ungdomsministern att sköta den här frågan, låt de stackars skidluffarna bli omhändertagna av vårat finaste -verk, MIGRATIONSVERKET!!!!

Efter månader av gluhweinfyllor och utbyten av kroppsvätskor så behövs ju karantän för faan!

Nej, sätt dom på närmaste flyktingförläggning och återanpassa(?) dom till samhället snabbt som fan i väntan på nästa vinter!

Och nu till Åre,

detta Jämtlands svar på Sälen! Hur kan så många åka så lite skidor på så lång tid??
Att man inte FÅR pengar för att man åker dit är för mig och många andra i min generation(?) ett mysterium! Spänn på er era bästa bandyrör och dra åt VM-hjälmen så kör vi!!!

Väl mött!

Peace!

ursäkta.. men är det bara jag som ser ironin i den här tråden?

nojlas om den va ironisk va den inge kul.. om man ska skriva nå ironisk ska de va som ditt inlägg om box bygge.. tänk om jag va ironisk >:P

Änligen!!
Kapten Stofil har rätt!!!!
Barn ska var Tysta, inte synas o lyda sina föräldrar!!!!!
Så var det i alla fall förr! :)

Ja, jag tycker - precis som den mkt kloke KaptenStofil och den nästan mer visa HeLium - att vi bör förbjuda allt. Och säga nej till det som redan finns.
Varför?
Tja, mest för att det går. Och för att om jag slipper pröva nåt nytt. Nytt och nymodigheter är verkligen konstigt. Varför? Kolla bara på björnarna, dom har alltid bajsat i skogen och är nöjda med det. Eller delfinerna. Dom är de äkta livsnjutarna! Surfar hela dagarna och käkar silll på kvällarna. Inte helt fel.
Vi människor har fått ett skriande behov av att göra oss synliga och hörda hela tiden. Till ingen nytta. Skibummare är klart värst av alla. Dom måste tom hävda sig i andra länder! Ve och fasa!

Nej till allt!
Förbjud svenskar att åka och härja i andra länder där dom inte hör hemma!
Ja! Så måste det vara!

Håller med Stofil och andra likasinnade talare, förbjud allt som tänkas kan medans tid är.

Jag kan ta ett talande exempel, min far och mín största idol. En grabb som fram till för ett par år sedan åkte på ett par Dynastar Omegaglas II från tidigt 80tal och fortfarande kör i sina salomon SX91. Han åker så parallellt att han lika gärna kunde åkt monoski. Allt var frid och fröjd och livet var lätt, det enda jag behövde göra var att lära mig åka som pappa.

Vad jag inte visste var att samtidigt utvecklades snowboard, jag kommer ihåg diskutioner om att den borde förbjudas. Med all rätt, se vad som hänt. Den har smittat av sig på skidåkningen och när jag precis lärt mig pressa ihop skidorna å göra puder åttor då ska man åka bredbent å lägga raka linjer, och min farsa, ja honom skrattar folk åt i liftkön.

Den här historien uprepas gång på gång. Jag säger det bara en gång till.

Förbjud allt.

Vår första skidluffare Gustav Vasa, var på väg att bumma i Soft Hill Sälen (SHS), med EN stav!!!! Och vad hände? Han blev någon slags landsfader!!!!!!! Tänk om nån fattig 19-årig snowbordåkare från Simrishamn, helt utan stavar, åker till Åre (eller Alperna) och blir en ledande person inom folkpartiet! Tänk och ha en stavlös snowbordåkande Lars Lejonborg-kopia som ledare för detta land. Hur skulle det se ut! VA?

Nej För Bövelen

hahahahahaha ALL CRED till STOFILEN!!!
Underbar läsning och det är bara kul att se hur alla dumförklarar sig och tror att han eller hon är seriös

mer skön ironi att läsa på kvällstimmarna!

keep that shit up!

Snödjup

Tillbaka
Topp