Förbjud svenska ungdomars resor till alperna

Är det bara jag som fattar att farbror stofil här är riktigt 100% seriös. VArför skulle han annars heta kaptenstofil, och ha en bild av en 50 åring på din freeride(håna inte min åldersbedömning). Och om ni sedan läser hans presentation så ser man ju direkt att dubbelt så seriöst finns inte, och det faktum att han varit medlem i hela 1dag när han postade det här stärker ju yttrligare min teori.

Och missar ni ironin i den här texten då ska jag gråta för eran skull, för den förslappade ungdomens skull

Tillbaka till Stofilens poäng, forumet fylls så års av ytterst tråkiga inlägg från första eller andra års säsongare.

Lösningen är enkel, tillåt endast de som gjort sina hundår på skidorter runt om i världen att logga in till forumet så att vi kan ägna oss åt "kärnämnena för det glada utövandet av skidåkning".

Sen kan vi kanske ha ett hörn för dessa aspiranter där de kan få reda ut ev frågor inför deras stora vinteräventyr. När de sedan kommer tillbaka med livserfarenhet och kunskap får de rätten att diskutera de stora ämnena med de fullvärdiga medlemmarna.

Man häpnar. Häpnar över det imbecilla i att diskussionen efter originalinlägget i denna tråd handlar om huruvida det hela är ironi eller inte. SOm om det skulle spela roll. Originalinlägget är bra, men huvudelen av det som följer ett riktigt lågvattenmärke. Filosoferar och spekulerar dagens unga skidåkare inget längre? Gör de inga upptäg? Dricker de ingen sprit? Var håller det kader av starka friska idrottskillar och tjejer hus som kan försvara sin livsstil hur? Tydligen inte här i alla fall.

HWC HitMe

Snödjup

Tillbaka
Topp