Formationsåkning

Joyce

Ny medlem
Formationsåkning
Jag har inte riktigt fattat vad som hände med formationsåkningen? Det är ju bara så kul att träna, när snön i skogen inte räcker till. Vi är fyra tjejer som satte en ursnygg koreografi under påsken. Finns det andra som håller på med det här fortfarande? Tävlingar etc...? Tack!

Formationsåkning
Blackriverpaint sa:
Formationsàkning??? Är inte det sànt som skidlärare hàller pà med istället för att hoppa, rejsa eller àka puder?
Jepp, och som alla konstiga avvarter som är hämmande för skidåkningen så lever den kvar nere i alpländerna och bara där vad jag vet.

Formationsåkning
Men du vet, jag är en sån där avdankad skidlärare... Men som sagt, man är ju pistsmiskare och puderpumpare i första hand... Men det är fan inte hämmande, snarare tvärt om. Men det är klart, du måste ju ha rätt bra teknik...

Formationsåkning
jag e skidlärare : D å ja tkr formationsåkning e skitkul : D fast puder kommer före å en del andra grejjer med, men de e fortfarande kul!

Formationsåkning
Formationsåkning
Det är väl samma som så kallade Demo team håller på med. Grymt stort i USA bland skidlärare, det finns fortfarande internationella tävlingar och så.

Formationsåkning
Jag får nog hålla med Utter och de andra som tycker det är otroligt fånigt. Man kan ju undra varför snowboardåkare inte åker formationsåkning? Tänk va skidåkningen varit utan våra brädvänner.. ryser...

Formationsåkning
evil sa:
Jag får nog hålla med Utter och de andra som tycker det är otroligt fånigt. Man kan ju undra varför snowboardåkare inte åker formationsåkning? Tänk va skidåkningen varit utan våra brädvänner.. ryser...
de e för ocoolt för snowboardåkarna att hålla på me sånt!? :P

Formationsåkning
De mina? Jag är ju skidåkare ju :)

Kul video om inte annat, undra om han vågar visa sig för sina brädpolare sen hehe.

Formationsåkning
Mår dåligt när jag ser skidåkare sladda ner snön på det viset, tacka vet jag snowboardåkarna som hasar ner den...

Formationsåkning
Det är ju asballt och lite lagomt retro med sån åkning. Gillar det!

Formationsåkning
Men herregud, det där är ju för fan från 80-talet! Hur åkte ni själva då? :) Det går ju inte att jämföra. Nu kan man ju göra schweizerkors med stora snabba carvingsvängar, man måste ju inte åka som vi gjorde med 190 cm-skidor...

Formationsåkning
formationsåkning är sjukt intressant.. och skidlärare håller inte bara på med sånt, dom räjsar och hoppar minst lika mycket. sen är det väl rätt intressant när det kommer till formationshoppning som börjar komma lite nu tycker jag, fast det är väl inte lika töntigt bara för att det är hopp?

jo, demoteamet sysslar med formationsåkning också.

filmen är från 2007 års interski i korea.

Senast ändrad:
Formationsåkning
Man kan tycka vad man vll om formationsåkarna men jag har stor stor respekt för dem. Säga vad man vill men man måste vara duktig på att åka skidor för att göra det bra.

Formationsåkning
JoakimHayland sa:
formationsåkning är sjukt intressant.. och skidlärare håller inte bara på med sånt, dom räjsar och hoppar minst lika mycket. sen är det väl rätt intressant när det kommer till formationshoppning som börjar komma lite nu tycker jag, fast det är väl inte lika töntigt bara för att det är hopp?

..har varit med i svenska demoteamet. och formationsåkning är definitivt så ute. Trust me.

Formationsåkning
Det är för svårt helt enkelt. De flesta åkare kan knappt lägga tre kontrollerade svängar efter varandra, än mindre åka i formation.
Det är riktigt kul, sjukt krävande men som sagt riktigt riktigt svårt.

Formationsåkning
har alltid tyckt att det är förvånande att inte fler håller på med detta! det är ju skitkul!

vad som helst blir ju coolt i formation =)

Formationsåkning
TheWestlund sa:
JoakimHayland sa:

..har varit med i svenska demoteamet. och formationsåkning är definitivt så ute. Trust me.
så læt det inte nær vi harvade formation i Vemdalen før några år sedan med "arga" Hedlund i spetsen! ;)

Formationsåkning
Det är som tidigare nämnts ett typiskt skidlärarsyndrom, och har väl tyvärr gått samma väg som puckelskidåkning, alltså försvunnit :(

Formationsåkning
Försvunnit och försvunnit... Det är definitivt inte lika stort som förr i tiden då alla som var något ville hänga i puckeln :) Nu bränner ju alla runt på Carvinglagg och det är väldigt få som därför behärskar kortsvängs/puckelåkningen?

Tillbaka
Topp