Försäkring

freeride_nu

Aktiv medlem
Försäkring
Tja! Åker till Österrike i slutet av november, men har inte fått grepp om försäkring ännu. Är det någon där ute som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Försäkring
Hemförsäkringen gäller i 45 dagar. Nar jag jobbade i Österrike skaffade jag mig en försäkring ifrån Euro Accident. Detta är en olycksförsäkring och inte så himla dyr. Vill du göra nåt undantag för risksporter som t.ex offpist eller Paragliding, kostar detta inte så mycket.
Jag har kollat upp detta ganska mycket och försäkringar som täcker sjukfall, förlust av utrustning mm. är svindyra. Därför har jag nöjt mig med olycksfallsförsäkringen eftersom att det är dom kostnaderna som lätt rusar iväg.

Försäkring
Förra säsongen var jag sjuk många gånger, brutna revben vid två tillfällen, vilket innebar mycket mediciner, röntgen etc. plus ett antal lunginflammationer. Jag fick tillbaka nästan allt jag hade lagt ut, ingen självrisk. Jag ska ta samma detta år när det bär iväg... Lycka till.

Försäkring
Carte neige är ju bara skit för svenskar med hemförsäkring... Hemförsäkringen täcker nämligen heli-transport. Dock kan det vara bra att ha då man pajat laggen och får hyra ett par gratis en vecka!

Försäkring
Hemförsäkringen tävker INTE några uppgifter som uppkommer vid offpist åkning, därför måste man teckna ngt annat vid offpiståkning!
Detta har jag ringt o kollat upp med mitt försäkrningsbolag iaf!
/Erik

Försäkring
Pratade precis med länsförsäkringar. Min hemförsäkring gäller för offpist åkning, OM MAN INTE UTSÄTTER SIG FÖR ONÖDIG RISK, typ åker förbi avspärrningar eller ger sig ut när det är lavinfara. Sen sa dom att man oxå skulle ha med sig en guide, men sen verkade det som man inte behövde det om man kände till området.
Sen gällde den inte heller om man skadar sig när man är så berusad att skadan beror på berusningen... lite luddigt om man säger så.

Så det är kort sagt rejält luddigt, och man kan inte säga bestämt vad som händer förrän det redan har hänt...

/Christian.

Försäkring
Jag tror nu att Duffy (som skrev inlägget från början) fått svar på det han undrade för över ett år sen....

Själv har jag dock en fråga ang skador i samband med jobb. Om man skulle få för sig att betala extra så att man även är försäkrad när man jobbar i utlandet... gäller försäkringen då även svartjobb?

Försäkring
fan, ja har också länsförsäkringar o d kan minsann inte ge nåra klara besked!!! =( Till mig sa d att d täckte allt, även om ja utlöste en lavin o begravde nåra dumma tyskar tex... man får nog ringa ett par ggr till o få prata me nån sm verkligen kan d där... vore tråkigt o ligga i backen me bruten rygg o sen försöka diskutera avtal me en oförstående österrikare..... Jobbigt e d iaf!! o dyrt.... Christian, vad skulle du få betala för tillägsförsäkringen phos länsförsäkringar???

Tillbaka
Topp