Försäkring?

David_GBG

Ny medlem
Försäkring?
Kom att tänka på att man kanske skulle se över sina försäkringar inför en kommande säsong i Val d"Isère (snart bara 5 veckor kvar, mumma!). Nån som vet vad som ingår på en hemförsäkring? Är det typ 45 dagar i utlandet eller hur funkar det? Kom med fakta!

/David.

Försäkring?
45 dagar i utlandet har det varit. Ring ditt bolag och kolla vad du skall betala för extrapremie för att få det att rcäka tills du kommer hem. På plats köper du ett Cart Neige som funkar som ruggigt bra försäkring vid offpist och allehanda mankemang med prylar och skador. Carte Neige är lierat med världens bästa och flottaste researrangör samt problemlösare: SOS Copenhagen.

Försäkring?
Hade anledning att kolla det här förra året då min grabb säsongade i Chamonix. Hemförsäkringen kan kompletteras med utökat skydd för stöld, skada etc på utrustningen. Hemförsäkringen omfattar oftast INTE aktiviteter som off-piståkning, fallskärmshopping, m fl i andras ögon "farliga" aktiviteter. Här är Cart Neige helt suveränt. Genom att kunna åberopa att man har Cart Neige kan man få betydligt bättre service på berget vid ev skada, helikopterhämtning etc. Man kan teckna Cart Neige för kortare eller längre perioder. Konstigt att inte researrangörerna inte upplyser om den här försäkringen.

I a f kolla med ditt försäkringsbolag om ev tillägg och vad dom omfattar och läs det FINSTILTA

å lycka till
/A

Försäkring?
Ja undrar också lite om försäkringar.. Vad är "Carte Neige" för nånting egentligen..?? Och i vilka länder gäller det? Jag har nämligen tänkt att åka till österrike, nåt speciellt man ska tänka på där?? tacksam för svat!!

Försäkring?
Carte Neige är en otroligt bra försäkring som du kan köpa överallt i alperna. Aningen kan du köpa den tillsammans med liftkortet för en vecka, eller så kostar en hel säsong ca 300 skr om jag inte minns fel. Det gäller en hel del, tex om du skadar dina skidor mm, men framförallt om du skulle skada dig utanför pisten. Har hört en hel del skräckhistorier om folk som får betala 30 000 för att flyga heli nerför berget med brutna ben.

Försäkringen gäller i hela europa (tror jag), ett måste att köpa om du ska säsonga.

>> RR <<

Försäkring?
Hemförsäkringen gäller ju i 45 dagar och sen kan man teckna tillägg, men hur vet försäkringsbolaget hur länge jag har varit borta... Om jag åker bil ner och i och med EU så får man väl inga stämplar i passet... Kan man inte undvika denna utgift och bara hävda att man bara har varit nere i tjugo dagar???!

Eller är man bara dumsnål??

//BBB

Försäkring?
...är en fösäkring som är oumbärlig om du åker off pist i franska alperna.Du bär beviset på ett litet "extra liftkort" tillsammans med det vanliga kortet. Franska skidpatrullen kan(om dom har laglig rätt att att göra det vet jag inte) vägra dig hjälp utanför pisterna om du inte har carte neige, detta är sanning och har tydligen hänt.
Den gäller alltså för sjukvård och sjuktransporter på berget i första hand, men jag tror den gäller för utrustning också, ej helt säker. Hur det är med sjukhusvistelse vet jag inte. Den kostar ca 300 fr för en säsong. Billigt.
Så köp!!! den oavsett hur bra försäkrad du är hemifrån.

Glöm ej:
"Man måste leva innan man dör"
(Lundell)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp