Försäkrings Pengar för sne arm

• Trådstartare Trådstartare chompan
  • Start datum Start datum
oscarius sa:
433 sa:
haha :D så du menar att även fast man har en olycksförsäkring och betalar en massa pengar för den, så ska man då ändå inte försöka få ut pengar av försäkringsbolaget om man nu skadar sig...?? att man bara borde göra det om man typ brutit ryggen... även om man nu får ut pengar på försäkringen för mindre saker...??? låter lite olågiskt...

Jag kan säga att det känns rätt skönt att få ut lite ersättning när man bryter armen mitt i sessongen och får sitta inne och göra nada i 6 veckor när polarna är ute och kör...
Olycksförsäkring bygger inte på att få pengar för ärr.

chompan sa:
hur fan kan du inte fått ut nått för det där ? verkar ju helt sjukt, en tjej polare fick 36 tusen för ett ärr som knappt syns på armbågen efter hon ramla i en trappa.
lill-spektakel sa:
en som jag känner fick diabetes och han fick 123 000 kr ;D
Jairon sa:
Jo mycket pengar kan du nog räkna med, Lyckades skära mig själv i handen över knogarna när jag var liten har lite sexiga ärr nu och fick ut ca 20 lax. :)
martindahmartin sa:
jag har fått sy mellan ögonen, nu har jag fått 21500 av mitt kära försäkringsbolag:D sen har man ju hört flera historier om folk som har fått runt 100000 för sina skador, men det tror jag inte på :p
Fat-O sa:
Vet en som fick kring 50 för ett finger han brutit...
Kruxelidux_gangsta-thug sa:
min kära bor fick 10 000 för ett är vid ögat då jag kasta en sten på han :D
Niklas_Borg sa:
Jag fick bra med cash för mitt 9 cm ärr på knät...
Sen förstår jag inte hur barn kan få kompensation för ärr då ärr utvecklas under en lång tid - Åt det bättre eller sämre.
nehä o vad faan bygger en olycksförsäkring på då....??

............ liksom varför skulle försäkringsbolagen då ge ut pengar till folk som fått ärr om det nu inte skulle ingå i olycksförsäkringen!!! det e ju fan inte så att dom skickar ut lite random belopp pengar till alla som anmäler att dom skadar sig..
så vafan.. om du nu är irriterad över hur försäkringsbolagen ressonerar om skadeersättning och så, så får du fan ta å ringa dom o klaga eller nått.
......det e faan inte vi som bestämt vad man ska få ut pengar för på sina försäkringar..!!! dope.....

[edit: klumpigt stavfel:P]

Senast ändrad:
min polare har gjort exakt som dig! han bröt armen och armen är sne och den är svagare än den andra armen, han var nyligen och kolla den, han fick 3000kronor :)

433 sa:
nehä o vad faan bygger en olycksförsäkring på då....??

............ liksom varför skulle försäkringsbolagen då ge ut pengar till folk som fått ärr om det nu inte skulle ingå i olycksförsäkringen!!! det e ju fan inte så att dom skickar ut lite random belopp pengar till alla som anmäler att dom skadar sig..
så vafan.. om du nu är irriterad över hur försäkringsbolagen ressonerar om skadeersättning och så, så får du fan ta å ringa dom o klaga eller nått.
......det e faan inte vi som bestämt vad man ska få ut pengar för på sina försäkringar..!!! dope.....

[edit: klumpigt stavfel:P]
Skitbra att försäkringsbolagen täcker folks skadekostnader och lidande.

Just nu klagar jag inte en sekund på att klaga på dem, nu handlar det om majoriteten i den här tråden.
Men självklart är jag bara glad att folk som lider av sina skador blir ersatta som plåster på de oläkbara såren.

Såklart man ska få ut pengar om man skadar sig, finns ju en anledning till framför man pyntar in en jävla massa pengar till försäkringsbolagen.

Papprerna är iallafall in skickade nu och väntar på svar :)

enkelt. allt bygger på hur mycket Din läkare bedömer att Du blir lidande av skadan. Det gör det svårt att jämföra med andra fall efter som alla andra är olika personer med olika yrken och olika doktorer.

Personen som fick 115.000:- kanske jobbade som hjärtkirurg och var tvungen att sluta jobba med det pga skadan? kanske var han tennis proffs? då är det en ganska liten summa han fick helt plötsligt..

försäkringsbolagen (som alla andra bolag) bygger på att man inte kan betala ut mer pengar än vad man får in. dvs, dom kommer inte kanske pengar på Dig för att Du har brutit armen. Skulle dom ösa ut pengar på folk så skulle dom också vara tvungna att höja försäkringspremierna så att alla försäkringar blir dyrare.

Mitt tips till Dig är att spä på så mycket som möjligt när Du går till doktorn. Säg att det gör väldigt ont hela tiden, Du har svårt att sova pga smärtan, Du kan inte utöva dina fritidsintressen, Du känner av det när Du kör bil, osv osv..

berätta gärna hur de går för Dig mot försäkringsbolaget.

Senast ändrad:
Jontex sa:
Lunne sa:
har en polare som också bröt armen, han fick 360000kr :O men hans arm är &%$#? cp fick operera den flera gånger och den är fortfarande långt ifrån bra :(
100% invaliditet ger ungefär runt 800 000 pinnar... så det var nog dendära armen måste ha varit riktigt jävla sargad om han fick ut 360000 spenn..
800'000 kan väl sägas vara ett normal belopp att vara försäkrad till. Men detta beloppet kan du lätt ändra genom att betala mer för din försäkring.

Fick tillbaks papperna i veckan, invalditet 2% så jag fick ut 18 tusen kronor =)

Hade Olycksförsäkring på Folksam om det intresserar någon

min flickväns arm ser likadan ut som den på bilden. skillnaden är att den ser ut så från början :S man börjar ju misstänka nåt alltså... kanske är hon en alien?

stört förövrigt att man inte har anmält alla sina skador och klagat på fula ärr.. har aldrig tänkt på det faktiskt. då skulle man vara rik nu med tanke på hur mina knän ser ut!

eh, är alla ni seriösa med ärrbildningspengarna?
isf kan jag helt allvarligt få ut typ 10k each och dra profit 60k :O

Men man måste ha anmält skadan när den skedde också, man kan inte säga typ några år efter ba " Jag skada mig då och då så där och så där" dem måste få en anmälan när det händer alltså när du precis brutit nått eller gjort illa dig.

Jag ramla när jag åkte skidor utan vantar och fick världens köttsår och hade av senan i tummen. Pajade också en nerv så jag fick lite nedsatt känsel i tummen. Visade upp ärret ett år efter och fick 12700 för vanprydande ärr, sedan fick jag 15900 för känselbortfall och lite nedsatt rörlighet i tummen (1% medicinsk invaliditet) 100% hade gett 1 590 000 kr. Antar att det är olika beroende på försäkringsbolag men jag hade trygg hansa ifall det är av intresse. Så om det händer något är det värt att ta ett snack med försäkringsbolaget!

Ni som har trasiga armar och ben och allt vad ni har trasigt på kroppen, vill ni inte ha fungerande lemmar istället för pengar? försök och få försäkringsbolagen att betala operationer till er istället eller vad fan tänker ni med?

så som jag fattar många av er så vill ni hellre ha lite cash istället för att kunna använda kroppen till 100%

Jonek sa:
Ni som har trasiga armar och ben och allt vad ni har trasigt på kroppen, vill ni inte ha fungerande lemmar istället för pengar? försök och få försäkringsbolagen att betala operationer till er istället eller vad fan tänker ni med?

så som jag fattar många av er så vill ni hellre ha lite cash istället för att kunna använda kroppen till 100%
Jag bröt armen och fick min benpipa utstikandes från armen och slet sönder lite nerver och allt möjligt har ett fint ärr och kan böja armen till 85o typ. Dom pengarna jag fick för dom där 5graderna skulle jag ta varje dag för det lilla handikappet. Märker inte ens av det i vardagen.

Det handlar inte om din kropp har läkt ihop fel eller inte, är du sämst på att tala för din sak så kommer du inte få en krona hur jävla fuckad du än är! Se till att läsa på och sen kan du nog få hur mycket som helst om du är begränsad efter skadan!

chompan sa:
För några år sen cyklade jag omkull och bröt armen. Nu några år senare har morsan börjat ta tag i försäkring för detta. Armen är alltså sne, och kan inte vrida den lika mycket som min andra arm, samt att den är väldigt öm. Läste på sporthoj om en snubbe som hade exat samma problem och fick ut 115k. Kan det stämma ? Man måste ju kunna få ut ganska mycket efter som det är ett men i livet, läkarna säger att jag inte ska belasta armen, det är ju kul när man åker bräda och sånt att inte kunna vissa saker, eller träna ordenligt.

Nån som vet nånting om sånt här, med försäkringspengar osv ?

Tack på förhand !
Arbetar som skadeombud. Kan skapa en tråd med information om försäkringsersättning. Vänta några dagar bara :-)

Om skadorna har förvärrats eller inte läkt korrekt pga felaktigt utförd läkarvård ökar chanserna att få en större ersättning rejält.

Tillbaka
Topp