CalleJosefson
Ny medlem
Försäkrings Pengar för sne arm
jag fick 11 000 för 3 stycken rätt stora ärr på överarmen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nehä o vad faan bygger en olycksförsäkring på då....??oscarius sa:Olycksförsäkring bygger inte på att få pengar för ärr.433 sa:haha :D så du menar att även fast man har en olycksförsäkring och betalar en massa pengar för den, så ska man då ändå inte försöka få ut pengar av försäkringsbolaget om man nu skadar sig...?? att man bara borde göra det om man typ brutit ryggen... även om man nu får ut pengar på försäkringen för mindre saker...??? låter lite olågiskt...
Jag kan säga att det känns rätt skönt att få ut lite ersättning när man bryter armen mitt i sessongen och får sitta inne och göra nada i 6 veckor när polarna är ute och kör...
chompan sa:hur fan kan du inte fått ut nått för det där ? verkar ju helt sjukt, en tjej polare fick 36 tusen för ett ärr som knappt syns på armbågen efter hon ramla i en trappa.lill-spektakel sa:en som jag känner fick diabetes och han fick 123 000 kr ;DJairon sa:Jo mycket pengar kan du nog räkna med, Lyckades skära mig själv i handen över knogarna när jag var liten har lite sexiga ärr nu och fick ut ca 20 lax.
martindahmartin sa:jag har fått sy mellan ögonen, nu har jag fått 21500 av mitt kära försäkringsbolag:D sen har man ju hört flera historier om folk som har fått runt 100000 för sina skador, men det tror jag inte på :pFat-O sa:Vet en som fick kring 50 för ett finger han brutit...Kruxelidux_gangsta-thug sa:min kära bor fick 10 000 för ett är vid ögat då jag kasta en sten på han :DSen förstår jag inte hur barn kan få kompensation för ärr då ärr utvecklas under en lång tid - Åt det bättre eller sämre.Niklas_Borg sa:Jag fick bra med cash för mitt 9 cm ärr på knät...
Skitbra att försäkringsbolagen täcker folks skadekostnader och lidande.433 sa:nehä o vad faan bygger en olycksförsäkring på då....??
............ liksom varför skulle försäkringsbolagen då ge ut pengar till folk som fått ärr om det nu inte skulle ingå i olycksförsäkringen!!! det e ju fan inte så att dom skickar ut lite random belopp pengar till alla som anmäler att dom skadar sig..
så vafan.. om du nu är irriterad över hur försäkringsbolagen ressonerar om skadeersättning och så, så får du fan ta å ringa dom o klaga eller nått.
......det e faan inte vi som bestämt vad man ska få ut pengar för på sina försäkringar..!!! dope.....
[edit: klumpigt stavfel:P]
800'000 kan väl sägas vara ett normal belopp att vara försäkrad till. Men detta beloppet kan du lätt ändra genom att betala mer för din försäkring.Jontex sa:100% invaliditet ger ungefär runt 800 000 pinnar... så det var nog dendära armen måste ha varit riktigt jävla sargad om han fick ut 360000 spenn..Lunne sa:har en polare som också bröt armen, han fick 360000kr :O men hans arm är &%$#? cp fick operera den flera gånger och den är fortfarande långt ifrån bra![]()
du vet vad kg (kilogram) står för, va?A_wiberg sa:vad menas med 115k??
Ett år efter skadan skedde ska man kontakta försäkringsbolaget.You-Know-Who sa:eh, är alla ni seriösa med ärrbildningspengarna?
isf kan jag helt allvarligt få ut typ 10k each och dra profit 60k :O
1000g ?You-Know-Who sa:du vet vad kg (kilogram) står för, va?A_wiberg sa:vad menas med 115k??
kilo är ett prefix för 1000..You-Know-Who sa:du vet vad kg (kilogram) står för, va?A_wiberg sa:vad menas med 115k??
Jag bröt armen och fick min benpipa utstikandes från armen och slet sönder lite nerver och allt möjligt har ett fint ärr och kan böja armen till 85o typ. Dom pengarna jag fick för dom där 5graderna skulle jag ta varje dag för det lilla handikappet. Märker inte ens av det i vardagen.Jonek sa:Ni som har trasiga armar och ben och allt vad ni har trasigt på kroppen, vill ni inte ha fungerande lemmar istället för pengar? försök och få försäkringsbolagen att betala operationer till er istället eller vad fan tänker ni med?
så som jag fattar många av er så vill ni hellre ha lite cash istället för att kunna använda kroppen till 100%
Han borde tacka dig:PPPpppPKruxelidux_ninjamaster sa:min kära bor fick 10 000 för ett är vid ögat då jag kasta en sten på han :D
Arbetar som skadeombud. Kan skapa en tråd med information om försäkringsersättning. Vänta några dagar barachompan sa:För några år sen cyklade jag omkull och bröt armen. Nu några år senare har morsan börjat ta tag i försäkring för detta. Armen är alltså sne, och kan inte vrida den lika mycket som min andra arm, samt att den är väldigt öm. Läste på sporthoj om en snubbe som hade exat samma problem och fick ut 115k. Kan det stämma ? Man måste ju kunna få ut ganska mycket efter som det är ett men i livet, läkarna säger att jag inte ska belasta armen, det är ju kul när man åker bräda och sånt att inte kunna vissa saker, eller träna ordenligt.
Nån som vet nånting om sånt här, med försäkringspengar osv ?
Tack på förhand !