Försäljningsställen snowboard, i göteborg eller på nätet

gnomen

Ny medlem
Hej,
Jag har åkt snowboard i flera år nu och har alltid tänkt köpa en snowboard i slutet av någon säsong när det är rea. Det jag undrar över är vad det finns för bra affärer som säljer snowboards och tillbehör. Jag bor i Göteborg och har tittat runt lite men hittar inga bra ställen. Så jag undrar om det är någon som har några tips om det. Jag skulle även kunna tänka mig att köpa brädan och bindningarna på nätet och sen köpa bootsen på någon affär så tips på bra sajter uppskattas också!

Är även tacksam för tips om utrustning (typ av bräda, bindningar och boots; märken etc).
Jag är 190 cm lång och väger 86 kg. Har åkt rätt mycket och kör både i pist, off-pist och lite park så vill ha något som funkar all round.

Tack på förhand!

First things first.
Var har du tittat? Om du inte hittat nåt bra, vad är det dåliga?

Kaskar sa:
First things first.
Jag sökte runt lite på nätet och hittade en gammal tråd med liknande ämne från 2009. Där rekommenderade de oneoff (som har gått i konkurs) och Hollywood(som endast hade fem brädor kvar). Jag har även kollat in Stadium och Intersport i Nordstan och på Avenyn och de hade inget alls. Så jag har i princip inte hittat något alls.

gnomen sa:
Kaskar sa:
First things first.
Jag sökte runt lite på nätet och hittade en gammal tråd med liknande ämne från 2009. Där rekommenderade de oneoff (som har gått i konkurs) och Hollywood(som endast hade fem brädor kvar). Jag har även kollat in Stadium och Intersport i Nordstan och på Avenyn och de hade inget alls. Så jag har i princip inte hittat något alls.
Missat att det är vår nu och butikerna säljer sommar saker ;) Rean börjar i Jan och inte i April.... ;)

Jo, har insett att jag är lite sent ute men tänkte att de bästa klippen skulle komma såhär vid slutet av säsongen men det kanske är kört...

Jag brukar kolla bluetomato.com först. Hollywood och Stadium XL i Sisjön kan ha det du söker. De är de enda affärerna i Gbg som är värda att nämna.

Senast ändrad:
gbgpuderludret sa:
Jag brukar kolla bluetomato.com först. Hollywood och Stadium XL i Sisjön kan ha det du söker. De är de enda affärerna i Gbg som är värda att nämna.
Okej, då ska jag ta och kolla in dem.
Tack!

Tillbaka
Topp