Förslag på cykel?

deTe

Ny medlem
Förslag på cykel?
Nu har jag funderat länge på vad jag ska ha för cykel. De ska vara en freeride cykel som man kan cykla fort utför med men de vore även trevligt med en som man kan köra lite dirt med och hoppa. Har kikat lite på Kona Stuff, kan de vara nått? I den prisklassen ska cyklen ligga iaf.

//David

Förslag på cykel?
Kona stuff eee en bra cykel och jag känner en kile på den här saiten som köpte den.
han valde mellan stuff och scott yz0.
det är en bra dämpare dropp off med 110 de e bra!
ramen är också stabil så jag tycker du ska köpa den.,
haded själv tänkt att köpa den eller en canondale.
kolla www.cykloteket.se (stockholm)

Förslag på cykel?
canondalen kostar 14000 å de kanske eee lite väl mycket??
annars finns det ju specialized P2 å den ligger på 11000
om jag minns rätt. kola oxå in P1 den ligger på 7000 fasst de e inga växlar på den, men de e ju smaksak.

Förslag på cykel?
Tja...
jag tycker lätt att du ska plocka ihop delar själv. På så sätt slipper du få med saker som du annars inte behöver/vill ha med kona stuff har väl tex två klingor fram = totalt onädigt en räcker utmärkt. Om du köper de dyrare sakerna som tex ramen och bromsarna beggade tjänar du även en hel del pengar där. jag rekomenderar starkt konas ramar kör själv med en chute just nu.

lycka till

Förslag på cykel?
Hej deTe! Det var jag som valde mellan stuffen och YZ0:an (läs ovanstående inlägg).

Scotts cyklar ska du hålla dig ifrån, småklena ramar och dämpare som inte är speciellt påkostade. Äger en stuff just nu och den är jag grymmt nöjd med! Ramen är rejäl och dämparen med 100mm (ej 110) slaglängd struntar i småstenarna och dämpar bara de stora hoppen, vilket är underbart. Något jag kan rekommendera till den här typen av cyklar är att skaffa en kedjestyrare DIREKT! Den håller fast kedjan över det främre kugghjulet så den inte hoppar av. Tyvärr får du offra den minsta kugghjulet fram och hela framväxeln, men tro mig, du behöver det inte!

Stuffen är gedigen som en sovjetisk pansarvagn och duger både till park, street, dirt och lite freeride om droppen inte är över 2 meter... Nä jag är grymt nöjd med min stuff!

lycka till med köpet!

Förslag på cykel?
Okej, men de lät väldigt bra. Men de jag har funderat på lite är om utväxlingen är tillräcklig då man cyklar fort nerför, blir den inte för lätt trampad då? Och de skulle alltså räcka bra med en klinga fram? För en kedjestyrare vill jag ha.

//David

Förslag på cykel?
Cannondale er ffe jävligt bra cyklar.. har en själv... kom ihåg att det är livstids garanti på bl.a. ramen =)

Förslag på cykel?
ursäkta om jag kommer från ämnet... men jag ska köpa en stuff så fort den nya leveransen kommer... men jag har kört lite på stuff 03 det sitter ju en exr gaffel på den som förövrigt sitter på p.2an men jag har upplevt den som väldigt tung... nu kommr jag till själva frågan: är dj3 som sitter på 04an lika tung? eller är det av den anlednignen kona har bytt gaffel?

Tillbaka
Topp