Förslag på ordentligt vaderad skidbag..

callekuling

Medlem
Hej!

Ska ut o flyga lite, behöver därav en ordentligt vadderad bag till mina lagg. Hittat en del, men det mesta är anpassat för två par eller flera. Vill alltså ha tag på en bag för 1par..

/Calle

eller så köper du en vanlig o rullar in skidorna i bubbelplast eller ngt?

Köpte en riktigt bra bag på Stadium förra året för en billig penning, den är heltvadderat i någon slags galon.. Jag tror den är tänkt för ett par skidor, men det går säkert att få i två par också... fast det vill du inte.

Tycker generellt att det är svårt att hitta bra skidbags.

Dakine har ett par i deras sortiment som är både helvadderade och för ett par skidor.

Jag har själv kört med en vadderad bag från Salomon i några år. Inte tokmycket vaddering kanske, men det känns tryggt att packa ner skidorna i den i alla fall. Rymmer utan problem ett par 195cm bredlagg.

Sök på "padded salomon ski bag" och leta lite kring de som har med "padded" i beskrivningen. Så här se min ut i alla fall: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/snowshack_1929_24515007 (fast 190cm varianten).

Senast ändrad:
lite off topic kanske men jag sydde upp ett på Bali som jag ritat själv.. så om du har vägarna förbi Asien så är det ett tips ;-P

dsc00183pb7.jpg

det med Svenskaflaggan..

dsc00184hh6.jpg

dsc00185ch9.jpg

lite kassa bilder, ja vet..

Senast ändrad:
Jag har Dakines stora fodral, far latt plats med tva par lagg, stavar, pjaxor, samt alla klader for atminstone tva veckor. Mycket bra, forutom kanske att taxichaufforer ser lite oroliga ut nar man kommer dragandes med den...

ett par skidor asså, köp likadant som jag har: SCOTT F.B.T SKICOVER.

Skidfodral för 2 par (jag har alldrig lyckats få ner två par men stavar går bra) skidor. Spännband på insida och utsida och meshficka på utsidan. 190 cm långt.

249:–

bra vaddering.

finns i din närmaste stadiumbutik.

Senast ändrad:
Matt3 sa:
ett par skidor asså, köp likadant som jag har: SCOTT F.B.T SKICOVER.

Skidfodral för 2 par (jag har alldrig lyckats få ner två par) skidor. Spännband på insida och utsida och meshficka på utsidan. 190 cm långt.

249:–

bra vaddering.

finns i din närmaste stadiumbutik.
Det fodralet ÄR bara för 1 par. Trust me!

Bra skidfodral är svåra att hitta. Själv hittar jag inget som klarar mina 195cm långa fetingar... Alla är max 185 långa. Knepigt...

Ja, den dar Scottbagen ar sjukt prisvard och ratt snygg for ett budget-fodral! Men jag haller med nojlas, maste vara avsett for 1 par lagg, mina lagg far precis plats om man lagger dem belag-mot belag, bindningarna utat.

Senast ändrad:
Ingen som vet var man kan få tag på Dakine Concourse Single bag i Sverige, hittat i USA, men känns lite overkill för tillfället?

Be någon som säljer Dakine att ta in en sån, det borde inte vara något problem om dom redan har märket i sin butik.

Tillbaka
Topp