Förspänning atomic tracker

Whonz

Ny medlem
Tjena, har försökt leta runt efter hur man ska veta när förspänning är bra och kan inte riktigt sätta ihop det jag läser med bindningen så hoppas någon här kan hjälpa mig peka ut mer exakt vad jag ska gå efter.
Jag kan ta fler bilder om den är för otydlig och det är en Atomic tracker.

Nedre skruven skall vara jämn med godset runt omkring. Glöm inte att ställa in tåhöjden. Du ska precis få plats med ett papper som du knappt kan dra ut utan att det går sönder.

Japp, om du har fått i pjäxan och den sticker ut sådär mycket då skall den def. skruvas in. Om pjäxan inte går att få i, då får du skruva bak tills pjäxan går i och sedan skruva in/ut tills den är helt jämn.

Det låter som att du inte monterade bindingen själv, så butiken du köpte den av borde ha skickat med det infoblad som följer med i bindningslådan som förklarar monteringen, funktionen och inställningarna. Jag fotar och lägger upp för andra skidåkare som har funderingar!

Japp, jag har läst upp till steg 4 i franskan plus att jag kompletterat med Business French nu på högskolenivå, så inga konstigheter där... Dock brukar jag försöka montera så att det blir ett ljudligt "OUFF" istället. Jag är svag för "ouff"...

Carled sa:
Det låter som att du inte monterade bindingen själv, så butiken du köpte den av borde ha skickat med det infoblad som följer med i bindningslådan som förklarar monteringen, funktionen och inställningarna. Jag fotar och lägger upp för andra skidåkare som har funderingar!
Du råkar inte ha något liknande för marker griffon/jester?
Finns inte på markers hemsida, "for liability reasons". :rolleyes:

Roof sa:
Carled sa:
Samma på Griffon/Jester som på ovan nämnda bindning,d.v.s skruven bak skall ligga i nivå med godset bredvid...

ExtremHacke sa:
Roof sa:
Carled sa:
Samma på Griffon/Jester som på ovan nämnda bindning,d.v.s skruven bak skall ligga i nivå med godset bredvid...
Okej, är det samma med höjdjusteringen på tådelen också?

Griffon/Jester har väl inte höjdjustering för tån? Det är väl bara Baron/Duke (och F10/12) som har det hos Marker?

Ah, coolt. Men då är det väl bara att skruva så att det sitter lagom tajt. Inget glapp i höjdled men inte snortajt. Iom. att det är rörlig AFD så ska den ju ligga emot.

Carled sa:
Ah, coolt. Men då är det väl bara att skruva så att det sitter lagom tajt. Inget glapp i höjdled men inte snortajt. Iom. att det är rörlig AFD så ska den ju ligga emot.
Jo, de låter ju logiskt. Tackar för svar! :)

Tillbaka
Topp