Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Första året i St. Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Claes87" data-source="post: 355346" data-attributes="member: 64925"><p>Man kan jobba och åka varje dag. De flesta jobb är kvällsjobb och det är skitbra. Jag skickade iväg en massa cv förra året och fick bara tillbaka en massa onödiga "kom in när du kommer hit så får vi se" svar. Det bästa är utan tvekan att åka dit och fixa ett ställe att bo på i början för när du får jobb så ingår det nästan alltid boende . Jobben kommer när snön kommer så du är inte garanterad ett jobb för att du åker ner tidigt. Du har ju givetvis större chans om du åker tidigt, men innan snön och turisterna kommer är det i princip omöjligt att hitta jobb. Jag ska ta bilen ner i år. Jag åkte tåg förra året, men att ha en bil där är guld värt. Det blir nästan billigare i längden då man kan åka till lågprisbutikerna och handla som man inte orkar åka till utan bil. Det är sjukt mycket skönare att veta hur man ska komma hem med så man slipper tänka på det i slutet. Hoppas det löser sig för dig och om du undrar något annat är det bara att fråga. Det är svårt första säsongen innan man har lite kontakter.</p><p></p><p>mvh/Claes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Claes87, post: 355346, member: 64925"] Man kan jobba och åka varje dag. De flesta jobb är kvällsjobb och det är skitbra. Jag skickade iväg en massa cv förra året och fick bara tillbaka en massa onödiga "kom in när du kommer hit så får vi se" svar. Det bästa är utan tvekan att åka dit och fixa ett ställe att bo på i början för när du får jobb så ingår det nästan alltid boende . Jobben kommer när snön kommer så du är inte garanterad ett jobb för att du åker ner tidigt. Du har ju givetvis större chans om du åker tidigt, men innan snön och turisterna kommer är det i princip omöjligt att hitta jobb. Jag ska ta bilen ner i år. Jag åkte tåg förra året, men att ha en bil där är guld värt. Det blir nästan billigare i längden då man kan åka till lågprisbutikerna och handla som man inte orkar åka till utan bil. Det är sjukt mycket skönare att veta hur man ska komma hem med så man slipper tänka på det i slutet. Hoppas det löser sig för dig och om du undrar något annat är det bara att fråga. Det är svårt första säsongen innan man har lite kontakter. mvh/Claes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Första året i St. Anton
Tillbaka
Topp