Första året i St. Anton

perschan

Ny medlem
Första året i St. Anton
Tjena. Jag och ett par polare ska ner till St. Anton i vinter, så mkt vet vi. Sen är resten ganska oklart. Om nån kan svara på nåt av fölande frågor vore det till stor hjälp. Även om nån har tex. boende och behöver fylla ut med ett par lättsamma och förnöjda grabbar så hör av er (även ni damer).

Hur söker man jobb, där eller i förväg?
När behöver man åka för att "säkert" få jobb?
Ska man fixa boende i förväg eller förlita sig på att det ev. jobbet kan fixa det?
Vilket är smidigaste sättet att ta sig dit?

Annars löser sig väl det mesta som vanligt kan ja tänka, ses i vinter.
Ta det lugnt. J.P

Första året i St. Anton
Söka jobb går bra i förväg, du har ett enormt försprång mot de som kommer ner i mitten av december o försöker få jobb.Dra iväg ett CV mejl till alla ställen som du tycker är intressanta, Hotell, Nattklubbar.

Om du vill ha säkert jobb, ska du nog åka ner nu en sävng o kolla, för de flesta rekryterar sin personal nu. Annars är väl några dagar in i december bra, antar jag. endel kommer inte till sitt jobb, endel får sparken osv. Lämna ett CV på alla platser du kan tänkas jobba på.

Boende i förväg är ju alltid bra att ha fixat, många arbetsgivare äger fastigheter till sin personal men de ligger ungefär i samma prisklass som att hyra privat.

Är ni ett par stycken är ju att köpa en billig bil, det roligasta äventyret.
Annars är det ju flyg och tåg som gäller, eventuellt buss.. finns ju många som kör till anton.

kolla Antons hemsida med...lite för man allt söka...

http://www.stantonamarlberg.com/winter/ViewPage.asp?Site=STANTON2-WINTER&PageID=206

Första året i St. Anton
Nær vi var nere før två årsen tog vi bil ner och det ær bra o ball som fan att køra ner, sen ær det ett stort plus att ha bil dær nere. Tex åka till M price o handla billig mat eller bara dra bilen till de bæsta puderstællena.

Jobb fixar du lættast nær du kommer ner (åk ner i slutet av nov) då går du bara til internetcafet dær det finns en stor anslagstavla med i princip alla jobb som finns i Anton.
Oftast får du æven boende med jobb (om du tar ett hyffsat seriøst jobb) Vi hade fixat boende innan vi drog ner men om du kommer tidigt så ær det lugnt kommer få bo på nått vandrarhem førsta natten sen har du boende næsta natt..
Brøta på o ha ball
Kasper

Första året i St. Anton
Mycket tjat om jobb i alla dessa inlägg.

Är det bara jag, eller är det inte enormt dumt att jobba under en säsong? Det kanske är ett bra alternativ om man har 10 säsonger att åka av sig på... Ska man bara ner en eller ett par vintrar gäller det väl för skråen att vara på berget - inte stå bakom nån bar eller sälja vantar!

Jobba kan man väl göra hemma?

Klassiskt tema för diskussion naturligtvis, det är jag medveten om. Det är bara det att det i höstens drivor av Anton-inlägg liksom tas för givet att det ska arbetas bara för att man drar ner en vinter. Så är det ju för fan inte alls. Jag har aldrig jobbat på plats, och ingen av de jag säsongat med heller. Verkar ju urbota dumt tycker jag.

Så. Guide:
1. Jobba och lägg undan 35 lök.
2. Åk till berget.
3. Åk på berget.
4. Åk hem från berget.

(Han den där Tightbaj har iofs börjat bygga lite skidor, men han klarade iaf 5 vintrar utan en dags anställning. Viss cred naturligtvis.)

Senast ändrad:
Första året i St. Anton
Exakt, träffade en kille i Hemsedal i vintras som jobbade i skidshopen.
Han hade fått ihop ca 15 dagar ifrån dec till första maj, det är sådär.
Nu är ju detta i norden, men tror inte det är bättre söderut.

Så gör som jag o många andra, spara pengar o bara åk.
Du får ut så mycket mer, men sen är väl inte alla där nere för åkandet heller?
I allafall inte i Anton o dom andra svensktäta ställena, jag kan dock ha fel. :-)

// Kricke

Första året i St. Anton
Håller med Kricke.

Dessutom riskerar man ju att missa Erhardprognoser på ORF Tirol om man slavar.

-> Det vill man alltså INTE göra.

Tänk:
"Der Winter schlägt jetzt mit vollem Kraft zurück! Die Schneefallgränze sinkt bis in die Täler und wir erwarten während der Nacht bis zu ein meter Neuschnee. Morgen sehen wir dann die ersten Auflockerungen..." /Erhard Berger

Uffe Svensk: Alltså, nej... men jag jobbar i morgon. Jag måste sälja vykort förstår du.

Ridå.

Första året i St. Anton
Håller med grabbarna som säger att man ska åka inte jobba. Jag gjorde det under min första säsong. Helt underbart! Andra året hade jag mindre pengar så då blev det lite extrajobb. Men ha klart för er att jobba där nere på orterna ger inte bra pröjs trots slitigt arbete.
My vote: Ski!! No work! :D

Första året i St. Anton
MarkusO sa:
Precis och vad tycker vi om detta?

Vaffanculo!
vaffanculo_guerra_atomica_dito.jpg

perschan sa:
Hur söker man jobb, där eller i förväg?
Beror väl på vilket jobb du är ute efter....

perschan sa:
När behöver man åka för att "säkert" få jobb?
Innan jobben tagit slut....

perschan sa:
Ska man fixa boende i förväg eller förlita sig på att det ev. jobbet kan fixa det?
Beror väl på jobbet....

perschan sa:
Vilket är smidigaste sättet att ta sig dit?
Intressant frågeställning som vore väldigt intressant att bena ut!

Ps. Använd sök-funktionen!

Första året i St. Anton
Man kan jobba och åka varje dag. De flesta jobb är kvällsjobb och det är skitbra. Jag skickade iväg en massa cv förra året och fick bara tillbaka en massa onödiga "kom in när du kommer hit så får vi se" svar. Det bästa är utan tvekan att åka dit och fixa ett ställe att bo på i början för när du får jobb så ingår det nästan alltid boende . Jobben kommer när snön kommer så du är inte garanterad ett jobb för att du åker ner tidigt. Du har ju givetvis större chans om du åker tidigt, men innan snön och turisterna kommer är det i princip omöjligt att hitta jobb. Jag ska ta bilen ner i år. Jag åkte tåg förra året, men att ha en bil där är guld värt. Det blir nästan billigare i längden då man kan åka till lågprisbutikerna och handla som man inte orkar åka till utan bil. Det är sjukt mycket skönare att veta hur man ska komma hem med så man slipper tänka på det i slutet. Hoppas det löser sig för dig och om du undrar något annat är det bara att fråga. Det är svårt första säsongen innan man har lite kontakter.

mvh/Claes

Första året i St. Anton
MarkusO sa:

Är det bara jag, eller är det inte enormt dumt att jobba under en säsong? Det kanske är ett bra alternativ om man har 10 säsonger att åka av sig på... Ska man bara ner en eller ett par vintrar gäller det väl för skråen att vara på berget - inte stå bakom nån bar eller sälja vantar!

Klassiskt tema för diskussion naturligtvis, det är jag medveten om. Det är bara det att det i höstens drivor av Anton-inlägg liksom tas för givet att det ska arbetas bara för att man drar ner en vinter. Så är det ju för fan inte alls. Jag har aldrig jobbat på plats, och ingen av de jag säsongat med heller. Verkar ju urbota dumt tycker jag.

Så. Guide:
2. Åk till berget.
3. Åk på berget.
4. Åk hem från berget.

(Han den där Tightbaj har iofs börjat bygga lite skidor, men han klarade iaf 5 vintrar utan en dags anställning. Viss cred naturligtvis.)
Det e omöjligt att klara sig på 35 000 om man e nere i st anton i 5 månader.. du måste minst ha 60 000.. bara boendet går på ca 25000 kr från början av december till slutet av april.
men vem vet. du kankse klarade dig på 35000. men då måste du ha bott i typ pettneu eller nåt. och ätit nuddlar och annat billigt skit varje dag, och inte druckit en öl på hela säsongen. men vill man spendera en säsong så, så varsågod.. Det går pengar hela tiden och det e typ omöjligt att följa en budget som man har lagt upp i förväg.

Och lönerna e inte så himla dåliga som ni säger.. får man gratis boende, mat o typ 700 euro/ månad om man jobbar varannan dag 7h per dag. då de dagarna kan du även åka skidor mellan 12-16. jag tycker det e helt okej,, då kan man även kanske ha med sig lite pengar hem..

Första året i St. Anton
Nänu Rasmusweewee, nu gick du för långt!

En del kan jag ta, men att bli anklagad för att ha varit Antonsäsongare - det är bara för mycket!Nog har jag svinat lite på gamla goa Kartuschs tid ett par gånger, men säsong där? Näförihelvete.

Du har ju kanske en poäng där iofs. I St Anton kan man faktiskt möjligen lika gärna jobba, eftersom det är en halvtimmes bra åkning - sen en veckas vänta på snö igen.

På en riktig ort räcker 35 lakan långt. (Det vill säga en ort där folk tror man är galen när man säger att man vill bo hela vintern + att tv-kanalerna är tyska)

Första året i St. Anton
MarkusO sa:
Nänu Rasmusweewee, nu gick du för långt!

En del kan jag ta, men att bli anklagad för att ha varit Antonsäsongare - det är bara för mycket!Nog har jag svinat lite på gamla goa Kartuschs tid ett par gånger, men säsong där? Näförihelvete.

Du har ju kanske en poäng där iofs. I St Anton kan man faktiskt möjligen lika gärna jobba, eftersom det är en halvtimmes bra åkning - sen en veckas vänta på snö igen.

På en riktig ort räcker 35 lakan långt. (Det vill säga en ort där folk tror man är galen när man säger att man vill bo hela vintern + att tv-kanalerna är tyska)
okej,, om du nu inte har varit stantonsäsongare, hur kan du då "veta" så mycket om det.. och varför svarar du överhuvudtaget i denna tråden. du verkar endå inte ha något vettigt att säga.

och hur kan du säga att st anton inte e en riktig ort? ser att du har säsongat i sölden o ischgl.. och vad har sölden o ischgl då som stanton inte har som gör dem till en riktig ort? för det måste vara de ställena som du menar med "riktig ort" i och med att du har säsongat där....

Och det verkar verkligen som du aldrig har varit i stanton om du säger att där e ½h åkning mellan varje snöfall.. eller så vet du nog inte vad hajka e.

Första året i St. Anton
jag ska ner till anton komande säsong. ska bli så gött.. ska försöka hitta ett gött fordon att ta mig ner med... lägg 15laxen på en bil då man är 4 st och räkna med 3000 i bensin ner. senär det ju perfekt att ha bil. du kan åka till tyskland och köpa billig mat & sprit så slipper du lägga förmögenheter på det.
och 35.000 på en säsong är nog lite väl lite. hade räknat med max 60.000. kan ju inte äta i backen och supa på krogen varje dag med det känns som en bra budget. släng väg ett mail om du är intreserad av att åak med. utgång Kinna.
//

Första året i St. Anton
Näe, jag är tjock och allmänt slö. Hajka är inte min grej serru.

Ok, då. Gled iväg. Erkännes.
Får väl släppa sarkasmen en aning. Tillfälligt.

Kärnfråga - Jobb eller inte under säsong. Min uppfattning enligt ovan.

--

Angående resten, dvs mitt alldeles egna OT-svammel:

Ursäkta att jag sladdade ut lite, men att attackera Antonsäsongare är;
1. Klassiskt.
2. Lätt.
3. Kul.
(höll på att skriva "4. Korrekt." också, men får väl hålla mig då...)

Ski Arlberg är faktiskt ett av de bästa områdena i hela alpkedjan. Bra terräng, enormt mycket nederbörd och ett ganska vidsträckt system med många möjligheter. Valluga är ett riktigt bra berg som grädde på moset. Dessutom en ganska trevlig by som funkar. Till det läggs Stuben som är ett puderhål i puderhålet. Fan, det är ju den perfekta orten.

Men. Det hindrar inte att ca 1300 svenska säsongare, och minst lika många veckoturister i ständigt utbyte, är långt - långt mer än vad som kan ses som sunt för en orts atmosfär. Orten kan vara hur bra som helst, men det är bara för många som ska dela på kakan.

Jag undrar vad det är som egentligen får folk att sticka till Anton...? Är det flockbeteende, eller bara dålig koll?

--

Jag har ju redan definerat "riktig ort" i mitt förra inlägg. Jag citerar mig själv:
"...en ort där folk tror man är galen när man säger att man vill bo hela vintern + att tv-kanalerna är tyska "

Så, ja, enligt den definitionen är både Sölden och Ischgl högst riktiga orter. Sen säger jag inte att det är speciellt bra där för det, det bör du notera. Sölden hade iofs varit sjukt bra om det bara hade snöat lite mer + existensen av ett liftkort för hela Ötztal.

Tillägg:
35k tycker jag räcker rätt bra, förutsatt att man är kittad och klar med utrustning innan man börjar plocka ut pengar från det kontot. Alltså, om man står med alla grejer packad och klar - med 35 tusen på fickan. Då klarar man sig ju lätt. Klart det blir lite snålt med 35 om man börjar med att köpa en bil för 15 loppor...

Senast ändrad:
Första året i St. Anton
Åk till ST. Anton och spar småorterna till oss. Jag jobbar och åker orört puder när jag vill.. Klagar inte. Men som typ till St. Anton så skulle jag säga jobba inte om du vill åka puder...

//H

Första året i St. Anton
måstebara fråga vad som är så fel på St, Anton. ska göra min första säsong iår och den kommer bli just där. Innan har jag vart i alperna två gånger och då båda gångerna i Bad Gastein. Så jag har inte så mycket att jämföra med och är kanske inte lika kräsen som MarkusO. Men som första säsong tror ja inte direkt att ja kommer vantrivas.

Första året i St. Anton
Ska också till St Anton. Varför? För att det verkar bra och mycket folk åker dit. Vill kunna göra annat också när man en dag är trött på skidåkningen. Det är väl min anledning.

Om ni vet bättre ställen så säg det istället och var lite konstruktiva. Hade gärnat velat veta ifall det funnits ett bättre ställe! Så håll inte igen.

Sen har jag en fråga till alla som säger att dem inte ska jobba. Hur gör man i så fall med boende ifall man inte får det genom sin arbetsgivare? Funderar också på att skippa jobbet och kanske vara där än kortare tid. Men man kan ju inte ta in på en lägenhet för 400-700 spänn/natt i 2-3 månader.

Alla tips är välkomna.

Första året i St. Anton
Hasse sa:
Åk till ST. Anton och spar småorterna till oss. Jag jobbar och åker orört puder när jag vill.. Klagar inte. Men som typ till St. Anton så skulle jag säga jobba inte om du vill åka puder...

//H
Du har så rätt Hasse. När jag tänker efter kanske det (, som vanligt,) är läge att hålla käft och låta pöbeln fortsätta åka till sitt Anton. Jag menar, var ska dom annars ta vägen... Herregud - hemska tanke!

Du anknyter lite till mitt första resonemang där för övrigt. Alltså:

Har man bara ett par vintrar på sig att klara av "säsongar-epoken" i sitt liv så känns det grovt onödigt, för att inte säga ett föremål för ånger, att jobba bort den tiden.

Är det däremot så att man gör det till en mer långsiktig livsstil och försöker väva in ekonomisk hållbarhet i planerna är det en helt annan femma. Då behövs ju en försörjning. Jobb under vintern på ort där snön alltid ligger orörd nånstans blir då den vettigaste lösningen.

---

Splendid:
Det blir säkert skitbra, helt ärligt. Det är ju bara en lite annan grej än på en mindre/annan ort. I Anton är det ett faktum att du bara blir en i mängden, inget exotiskt inslag i byns vardag. Du blir en detalj i ett kollektiv som lokalbefolkningen bara ser som en inkomstkälla och trött konstaterar är på plats i år igen. Men vafan, det är väl kul att öla o bröla "800 grader" på Funky också... Ibland.

Första året i St. Anton
Hmm tur att man har gjort sina säsonger då har ett liv nu då som "säsongare" ;)

Skulle aldrig berätta om mina små guldkorn. Upptäck de själva.

Eller åk till Chamonix, St Anton, Badgastein som alla andra svenska flock människor ;)

//H

Första året i St. Anton
hannesalexander sa:
Ska också till St Anton. Varför? För att det verkar bra och mycket folk åker dit. Vill kunna göra annat också när man en dag är trött på skidåkningen. Det är väl min anledning.

Om ni vet bättre ställen så säg det istället och var lite konstruktiva. Hade gärnat velat veta ifall det funnits ett bättre ställe! Så håll inte igen.

Sen har jag en fråga till alla som säger att dem inte ska jobba. Hur gör man i så fall med boende ifall man inte får det genom sin arbetsgivare? Funderar också på att skippa jobbet och kanske vara där än kortare tid. Men man kan ju inte ta in på en lägenhet för 400-700 spänn/natt i 2-3 månader.

Alla tips är välkomna.
Du kan kolla med turistinformatiopnen och hitta lägenheter som du kan hyra hela säsongen. de brukar ligga på typ 2000euro/månad. då är där sängar tyill typ 4 eller 5 stycken...

men oftast måste ni stanna enda till sista april. eller i alla fall betala, annars tar de depositionen. som brukar vara typ 1000 euro.

ha det fint,så ses vi i stanton till vintern..

Första året i St. Anton
Tack som fan för de få nyttiga tips man fått. Resten som använder forumet till att lipa över att alla andra inte är så jävla häftiga som de själva och åker till nån liten obefintlig fjälltopp där man bor själv med ett gäng insnöade insestavlade byfånar och vandrar 4 timmar upp för backen varje dag kan ju gott åka dit för jag är iaf inte så jävla noga att umgås med sånna bittra satar i vinter.
Lycka till i övrigt folks...

Första året i St. Anton
Perschan:

Om du har skrivit något i stil med att nu har jag letat i formuet efter detta och dittan, men saknar fortfarande information om detta så skulle nog fungera bättre? Letade du något på forumet innan du ens postade denna frågan?

Söker jag på Jobba Alperna så får jag fram 9 sidor med information konstigt nog? Titta vad jag bland annat hittade då....

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=23594

- Christian

Första året i St. Anton
Jag måste bara säga att MarkusO är jävligt motsägelsefull. Du skriver först att Anton är jävligt bra och speciellt Stuben. Sen undrar du om folk åker dit pga dålig koll? Måste även ifrågasätta om 1300 svenska säsongare verkligen kan stämma? Kändes inte som det iaf. Det faktum att det finns både en svensk och två engelska kanaler i byn skulle jag inte direkt kalla negativt som du verkar vilja få det att vara. Det är grymt skönt att kunna kolla på en film som man fattar eller en premier league match(sky sports). Men håll du på dina "guldkorn" för ingen vet ju vad ischgl är för något ställe. Brukar väl bara vara typ 10000 turister där om det är fullbokat.

Första året i St. Anton
Claes87 sa:
Jag måste bara säga att MarkusO är jävligt motsägelsefull. Du skriver först att Anton är jävligt bra och speciellt Stuben. Sen undrar du om folk åker dit pga dålig koll? Måste även ifrågasätta om 1300 svenska säsongare verkligen kan stämma? Kändes inte som det iaf. Det faktum att det finns både en svensk och två engelska kanaler i byn skulle jag inte direkt kalla negativt som du verkar vilja få det att vara. Det är grymt skönt att kunna kolla på en film som man fattar eller en premier league match(sky sports). Men håll du på dina "guldkorn" för ingen vet ju vad ischgl är för något ställe. Brukar väl bara vara typ 10000 turister där om det är fullbokat.
Han säger väl att Anton är bra som berg och skidort, potensialen finns men den är svår att utnyttja då det är så många andra som också vill ha del av den, den räcker helt enkelt inte till. Han menar väl att det blir uppåkt för snabbt och för mycket folk i backen ( eller ja utanför backen).
Sen kan det vara skillnad på turister & säsongare, då säsongarna nästan alltid är ute efter puder vilket många av turisterna som kommer inte är.

- Dock är jag kanske inte rätt person att tala då jag aldrig säsongat.

Senast ändrad:
Första året i St. Anton
Jag var i Anton förra vintern, bodde dock i nämnda Pettneu, 5 km från epicentrum för det mesta (gratis skidbuss, ogratis taxi på kvällen). Jobbade inget, och försökte att inte vara helt utslagen dagen efter snöfall. Vi betalade 7000 euro för fyra personer för hela säsongen för en fin lägenhet. Familjen som inhyste oss hade en son på 19 bast som visade oss det mesta av vad bergen runtomkring hade att erbjuda, så trots en dålig säsong snömässigt, blev det en del fin skidåkning. Enligt min mening utgå från följande:
Prioriteras bra fest framför skidåkning: Åk till Anton och jobba
Prioriteras bra fest lika högt som skidåkning: Åk till Anton (om ni vill just dit), jobba inte och leta upp människor som kan området riktigt bra.
Prioriteras skidåkning: Åk inte till Anton.

Första året i St. Anton
MarkusO sa:

Så. Guide:
2. Åk till berget.
3. Åk på berget.
4. Åk hem från berget.

Så j*vla sant :! Säsongade förra året och hade inte planer på att jobba, bodde rätt fint (mycket fint) och min säsong kostade 45 k med allt. Hittade även ett kvällsjobb mån, tis 19-22 som gav mig ca 200 euro i månaden. Bra lek pengar!

Missade inte en puderdag, till skillnad mot många andra som var fast i deras jobb.

Första året i St. Anton
Parna sa:
Jag var i Anton förra vintern, bodde dock i nämnda Pettneu, 5 km från epicentrum för det mesta (gratis skidbuss, ogratis taxi på kvällen). Jobbade inget, och försökte att inte vara helt utslagen dagen efter snöfall. Vi betalade 7000 euro för fyra personer för hela säsongen för en fin lägenhet. Familjen som inhyste oss hade en son på 19 bast som visade oss det mesta av vad bergen runtomkring hade att erbjuda, så trots en dålig säsong snömässigt, blev det en del fin skidåkning. Enligt min mening utgå från följande:
Prioriteras bra fest framför skidåkning: Åk till Anton och jobba
Prioriteras bra fest lika högt som skidåkning: Åk till Anton (om ni vill just dit), jobba inte och leta upp människor som kan området riktigt bra.
Prioriteras skidåkning: Åk inte till Anton.
Måste missat dig i liftöppningarna hela säsongen :) Var i st.anton för att åka skidor enbart och missade inte en pudertimma. Jag var inte ens på kandahar en enda gång under säsongen ;)

Jag tycker visst att man kan åka till st.anton för att enbart att åka, visserligen så SUGER st.antons pister så när det är ont om snö är det inte så skoj... Men när det väl finss snö så har du världsklassåkning. Bara stuben klarar man sig bra på en hel säsong. Åkte langeskogen och north face blandat med Mainwasser (hur det nu stavas) och schöngraben som variation. Backside fungerade ju ypperligt dem dagar det var lite ont om liftar. Sen har vi sonnenkopf som är GRYMT då det är lavinfarligt, platt med mycket skogsåkning och du är ensam i pudret. Har några bilder i min profil från sonnenkopf där man inte ser så mycket mer än huvudet för alls snö :)

St.Anton har en av Europas bästa offpistområden, stuben, och du kommer inte bli besviken av möjlighterna som finns där (!) Leta gärna upp någon gammal säsongare som kan visa dig lite åk.

Första året i St. Anton
Hasse sa:
PUDERHETS!!!!!!!! Alltså möjligheterna att åka orört snö..

//H
Puderhets? Vet att du borde ha koll på st.anton jämfört med andra skidorter.. men. Många gånger det dumpade en halvmeter var vi det vanliga gänget på kanske 40 pers som köade i galzig. Om du var lite morgonpigg och tog bussen till stuben så var vi 6-7 st som var 30 minuter före alla andra.

Tycker att puderhets är att ta, visserligen kan du inte åka orört vid sidan om pisten i 3 dagar men du åker lätt bra åkning utan ansträngning i 3 dagar efter ett dump.

Visserligen är det lite mindre folk i små byar som Alagna och så men det är fortfarande inte puderhets i st.anton.. bara spritbummar där ^

Första året i St. Anton
Okej Nosskire, jag ångrar.
Eftersom jag bara varit där en säsong, och den var faktiskt ganska tråkig snömässigt, så är jag nog bara bitter, då jag väntat mig mer puder. Helt rätt att möjligheterna antagligen är bland de bästa i världen när det gäller offpist, om nu snön kommer. Marioköpfe - Langen kan ju vara bland det roligaste man kan åka om det snöat bra. Men som sagt, förra säsongen var inte vad den borde ha varit =)

Första året i St. Anton
Parna sa:
Okej Nosskire, jag ångrar.
Eftersom jag bara varit där en säsong, och den var faktiskt ganska tråkig snömässigt, så är jag nog bara bitter, då jag väntat mig mer puder. Helt rätt att möjligheterna antagligen är bland de bästa i världen när det gäller offpist, om nu snön kommer. Marioköpfe - Langen kan ju vara bland det roligaste man kan åka om det snöat bra. Men som sagt, förra säsongen var inte vad den borde ha varit =)
Ne ;) Och jag var där förra säsongen... Mars var okej men inte mer än så! å 27 februari.... MUMS vilken dag ! (minns det för jag fyllde år den 26:e och hade önskar mig snö... )

Första året i St. Anton
Men de va ju inte speciellt bra snöår nånstanns förra året eller har jag helt fel? så att säga att ett ställe suger pga att de inte fanns nån snö förra året är lite att ta i. Jag var i Bad Gastien en vecka förra året och jag kan helt ärligt säga att vi hade inte en enda snöflinga på marken under hela veckan :(

Som tur är var ja där året innan med och då fanns de bannemig gott om snö vill ja lova.

Tillbaka
Topp