Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Första året i St. Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 355530" data-attributes="member: 13390"><p>Näe, jag är tjock och allmänt slö. Hajka är inte min grej serru.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ok, då. Gled iväg. Erkännes. </p><p>Får väl släppa sarkasmen en aning. Tillfälligt. </p><p></p><p>Kärnfråga - Jobb eller inte under säsong. Min uppfattning enligt ovan.</p><p></p><p>--</p><p></p><p>Angående resten, dvs mitt alldeles egna OT-svammel:</p><p></p><p>Ursäkta att jag sladdade ut lite, men att attackera Antonsäsongare är;</p><p>1. Klassiskt. </p><p>2. Lätt.</p><p>3. Kul. </p><p>(höll på att skriva "4. Korrekt." också, men får väl hålla mig då...)</p><p></p><p>Ski Arlberg är faktiskt ett av de bästa områdena i hela alpkedjan. Bra terräng, enormt mycket nederbörd och ett ganska vidsträckt system med många möjligheter. Valluga är ett riktigt bra berg som grädde på moset. Dessutom en ganska trevlig by som funkar. Till det läggs Stuben som är ett puderhål i puderhålet. Fan, det är ju den perfekta orten. </p><p></p><p>Men. Det hindrar inte att ca 1300 svenska säsongare, och minst lika många veckoturister i ständigt utbyte, är långt - långt mer än vad som kan ses som sunt för en orts atmosfär. Orten kan vara hur bra som helst, men det är bara för många som ska dela på kakan.</p><p></p><p>Jag undrar vad det är som egentligen får folk att sticka till Anton...? Är det flockbeteende, eller bara dålig koll? </p><p></p><p>--</p><p></p><p>Jag har ju redan definerat "riktig ort" i mitt förra inlägg. Jag citerar mig själv:</p><p>"...en ort där folk tror man är galen när man säger att man vill bo hela vintern + att tv-kanalerna är tyska "</p><p></p><p>Så, ja, enligt den definitionen är både Sölden och Ischgl högst riktiga orter. Sen säger jag inte att det är speciellt bra där för det, det bör du notera. Sölden hade iofs varit sjukt bra om det bara hade snöat lite mer + existensen av ett liftkort för hela Ötztal.</p><p></p><p></p><p>Tillägg:</p><p>35k tycker jag räcker rätt bra, förutsatt att man är kittad och klar med utrustning innan man börjar plocka ut pengar från det kontot. Alltså, om man står med alla grejer packad och klar - med 35 tusen på fickan. Då klarar man sig ju lätt. Klart det blir lite snålt med 35 om man börjar med att köpa en bil för 15 loppor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 355530, member: 13390"] Näe, jag är tjock och allmänt slö. Hajka är inte min grej serru. Ok, då. Gled iväg. Erkännes. Får väl släppa sarkasmen en aning. Tillfälligt. Kärnfråga - Jobb eller inte under säsong. Min uppfattning enligt ovan. -- Angående resten, dvs mitt alldeles egna OT-svammel: Ursäkta att jag sladdade ut lite, men att attackera Antonsäsongare är; 1. Klassiskt. 2. Lätt. 3. Kul. (höll på att skriva "4. Korrekt." också, men får väl hålla mig då...) Ski Arlberg är faktiskt ett av de bästa områdena i hela alpkedjan. Bra terräng, enormt mycket nederbörd och ett ganska vidsträckt system med många möjligheter. Valluga är ett riktigt bra berg som grädde på moset. Dessutom en ganska trevlig by som funkar. Till det läggs Stuben som är ett puderhål i puderhålet. Fan, det är ju den perfekta orten. Men. Det hindrar inte att ca 1300 svenska säsongare, och minst lika många veckoturister i ständigt utbyte, är långt - långt mer än vad som kan ses som sunt för en orts atmosfär. Orten kan vara hur bra som helst, men det är bara för många som ska dela på kakan. Jag undrar vad det är som egentligen får folk att sticka till Anton...? Är det flockbeteende, eller bara dålig koll? -- Jag har ju redan definerat "riktig ort" i mitt förra inlägg. Jag citerar mig själv: "...en ort där folk tror man är galen när man säger att man vill bo hela vintern + att tv-kanalerna är tyska " Så, ja, enligt den definitionen är både Sölden och Ischgl högst riktiga orter. Sen säger jag inte att det är speciellt bra där för det, det bör du notera. Sölden hade iofs varit sjukt bra om det bara hade snöat lite mer + existensen av ett liftkort för hela Ötztal. Tillägg: 35k tycker jag räcker rätt bra, förutsatt att man är kittad och klar med utrustning innan man börjar plocka ut pengar från det kontot. Alltså, om man står med alla grejer packad och klar - med 35 tusen på fickan. Då klarar man sig ju lätt. Klart det blir lite snålt med 35 om man börjar med att köpa en bil för 15 loppor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Första året i St. Anton
Tillbaka
Topp