Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Första året i St. Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 355537" data-attributes="member: 13390"><p>Du har så rätt Hasse. När jag tänker efter kanske det (, som vanligt,) är läge att hålla käft och låta pöbeln fortsätta åka till sitt Anton. Jag menar, var ska dom annars ta vägen... Herregud - hemska tanke!</p><p></p><p>Du anknyter lite till mitt första resonemang där för övrigt. Alltså: </p><p></p><p>Har man bara ett par vintrar på sig att klara av "säsongar-epoken" i sitt liv så känns det grovt onödigt, för att inte säga ett föremål för ånger, att jobba bort den tiden. </p><p></p><p>Är det däremot så att man gör det till en mer långsiktig livsstil och försöker väva in ekonomisk hållbarhet i planerna är det en helt annan femma. Då behövs ju en försörjning. Jobb under vintern på ort där snön alltid ligger orörd nånstans blir då den vettigaste lösningen. </p><p></p><p>--- </p><p></p><p>Splendid:</p><p>Det blir säkert skitbra, helt ärligt. Det är ju bara en lite annan grej än på en mindre/annan ort. I Anton är det ett faktum att du bara blir en i mängden, inget exotiskt inslag i byns vardag. Du blir en detalj i ett kollektiv som lokalbefolkningen bara ser som en inkomstkälla och trött konstaterar är på plats i år igen. Men vafan, det är väl kul att öla o bröla "800 grader" på Funky också... Ibland.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 355537, member: 13390"] Du har så rätt Hasse. När jag tänker efter kanske det (, som vanligt,) är läge att hålla käft och låta pöbeln fortsätta åka till sitt Anton. Jag menar, var ska dom annars ta vägen... Herregud - hemska tanke! Du anknyter lite till mitt första resonemang där för övrigt. Alltså: Har man bara ett par vintrar på sig att klara av "säsongar-epoken" i sitt liv så känns det grovt onödigt, för att inte säga ett föremål för ånger, att jobba bort den tiden. Är det däremot så att man gör det till en mer långsiktig livsstil och försöker väva in ekonomisk hållbarhet i planerna är det en helt annan femma. Då behövs ju en försörjning. Jobb under vintern på ort där snön alltid ligger orörd nånstans blir då den vettigaste lösningen. --- Splendid: Det blir säkert skitbra, helt ärligt. Det är ju bara en lite annan grej än på en mindre/annan ort. I Anton är det ett faktum att du bara blir en i mängden, inget exotiskt inslag i byns vardag. Du blir en detalj i ett kollektiv som lokalbefolkningen bara ser som en inkomstkälla och trött konstaterar är på plats i år igen. Men vafan, det är väl kul att öla o bröla "800 grader" på Funky också... Ibland. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Första året i St. Anton
Tillbaka
Topp